Itsevalaisevat

Minulla on koivun iho ja simpukan selkä samassa purkissa.

Manse ja Marseille peltipöntössä kannen alla.

Ihan hyvin mahtuu eikä tule riitaa edes.

Valaisevat toisiaan.

Korostavat toistensa parhaita puolia.

14 comments on “Itsevalaisevat

  1. Liivia sanoo:

    Tuli niin kiva olo, kun Manse ja Marseille noin hyvin yhteen soppii:)

  2. Katja sanoo:

    Niin kaunis teksti ja kuvat. Ihan liikutuin.

    Minä olen kivi-ihminen. Olen saanut mieheni kantamaan tänne Manseen Porin Reposaaresta meressä maanneita hiekkakivilaattoja, kävelen niitä pitkin pihassa paljain jaloin heti, kun tarkenee, myöhäiseen syksyyn asti. Samasta paikasta on tuotu muitakin kiviä, niitä on hiukan joka paikassa. Ja keittiössä on pullossa hienon hienoa merihiekkaa Mäntyluodosta — ja olohuoneen kaapin päällä musta kivi Irlannista, siinä on pieniä reikiä, mies poimi sen minulle. Se oli se, mitä lähdimme siltä reissulta hakemaan. :) Niin, ja sitten on yksi ikivanha tiiliskivi. Isä haki sen kotitalonsa raunioilta rajantakaisesta Karjalasta. Nuo ovat ne tärkeimmät kivet. Muitakin on.

  3. maria sanoo:

    Toinen Maria täällä terve,

    Äkkiä nyt vain kiitän siitä sandaalikaupan osoitteesta, jonka laitoit aiemmin toiseen postaukseen. En ole vielä yrittänyt uusia tilausta, mutta tsuumaillut olen ja kirjanmerkkasin, jottei pääse kateisiin uudestaan.

    Kiitos myös tämän päiväisestä ajatuksesta. Minä voisin laittaa purkkiin kuumaa hiekkaa ja jäätä ja kyllä välillä yhteen rohisee ja kohisee ja sitten sulaa ja palaa :-)

    Maria

  4. Iiris sanoo:

    Kiviä ja simpukoita on jostain syystä ihan pakko kerätä. Aina vain uusia. Minulla on myös muutamia höyheniä tallessa, ja siemenkotia.

  5. vilijonkka sanoo:

    Symboliikan syvä räme, siellä on hyvä välillä seikkailla. Aloin miettiä erääseen vinttiin kertynyttä sälää, se kaikki on minulle erittäin kiehtovaa symboliikkaa täynnä ja kuuluu samaan sarjaan sun Mansen ja Marseillen kanssa.

  6. Olina sanoo:

    Hyvä pari, nuo Manse ja Marseille. Kauniit rinnakkain, samassa peltipurkissa.

  7. Kirjailijatar sanoo:

    Hykerryttävän ihana teksti ja kuvat :) Niin se on, joskus simpukan selkä ja koivun iho sopivat loistavasti yhteen. Siitä voi syntyä jotain todella kaunista, kuten tässä. Kiitos!

  8. Maria sanoo:

    Tästä nyt sitten riimit kainalossa Pispalaan Heikki Salon luo,josko tuo voisi säveltää runosesi! Paa pari säkeistöö lisää ja voila:olet myös sanoittaja ; )
    t:se eka Maria (odottaa lekurin tuomiota any minute now…)

  9. minja sanoo:

    Superkaunista. Sekä kuvat että teksti!

    Harmittaa kun olen joskus aikoinani hävittänyt/antanut pois simpukkakokoelmani, jota pienestä asti keräsin. Muistin tarkalleen mistä mikäkin simpukka ja kivi oli peräisin. Äidillä saattaa olla onneksi osa.

  10. aurinkojakuu sanoo:

    Minäkin olen kerännyt simpukoita, aina sellaiselta matkalta… välillä katson purkkejani surullisena siitä, että pitkkän aikaan en ole päässyt rannalle simpukoita keräämään… Eksoottinen, mutta kaunis yhdistelmä tuo sinun…

  11. Merja sanoo:

    Kauniin vertauskuvallisesti kirjoitettu. Mitä sanoisit, kumpi sulla on voitolla, Manse vaiko Marseille?

  12. Violet sanoo:

    Liivia: kyllä ne sopii. Onneksi:-)En haluaisi valita.

    Katja: minÄ olen myös kivi-ihminen. Nuo antamasi paikannimet tuovat paljon hyvää mieleen.

    Maria:mietin tuota hiekkaa ja jäätÄ ja kyllÄ siitäkin tuli paljon mieleen. Kiitos.

    Iiris: aina vain uusia, sinä sen sanoit.

    Vilijonkka: vinttisÄlässä ne syvimmät rämeet asustavat, minä tiedän sen.Joskus on ihan äkkisyvää heti kun saa kannen hiukan auki.

    Olina: erilaiset voivat olla niin ihmeet ”samat” kuitenkin, olen huomannut.

    Kirjailijatar: ilahdun hykerryksestäsi.

    Maria: heh, joo Kujakolliin sit vaan sanat kourassa:-)

    minja: kiitos. äidit ovat niin hyviä tÄllaisissakin jutuissa.

    aurinkojakuu: Olin unohtanut tuon tuohen. Kaikkea löytÄä kun alkaa jÄrjestellä.

    Merja: kiitos. Tjaa…en mä voitollaolosta tiedä mutta sydämeen mahtuu hyvin noi molemmat ”ämmät” vaikka äidinkielen ope aina sanoi ettei mahdu kuin yksi kerrallaan.

  13. Hoya sanoo:

    Kiitos Violet ihanan rauhoittavista kuvista. Olen ihan väsynyt, enkä jaksa lukea tekstejäsi. Mutta kuvat rentouttavat!

  14. Riikka sanoo:

    Olipa ihana. Kuin runo. Koivun iho:)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s