Värikuvia

Olen vuodenvaihteessa saamani ajatuksen mukaan kouluttanut itseäni monin tavoin. Olen harjoitellut keskittymistä, olen pyrkinyt sietämään paremmin keskeneräisyyttä, olen yrittänyt irti kaavoista ja tasapainosta. Kaikki ihan käytännön toimin.

Olen myös ottanut tahallani niin epätarkkoja kuvia että niistä häipyy jo kaikki vinkit kohteen luonteesta. Jää vain väri.

Ette usko miten se on tuntunut suorastaan kapinalliselta!

13 comments on “Värikuvia

  1. Pandice sanoo:

    Olen ilmeisesti visuaalisempi ihminen kuin luulinkaan, koska olen rehellisesti sanottuna kaivannut kuviasi. Nyt nämä kapinalliset kuvatkin ilahduttivat kovasti :)

  2. Minä olen vaihteeksi yrittänyt kaikkea kehittävää niin pitkään ja sinnikkäästi (ja minusta tuntuu, että ilman edistystä) että olen nyt päättänyt olla oma taantumuksellinen, hätiköivä, mennessä ja tulevassa (mutta ei riittävästi tässä ja nyt) elävä toope.

    Ainakin jonkun aikaa.

    Sitten, joku päiivä huomaan että koulutan itseäni taas.

    Mutta nyt on sinulla kasvukuukaudet, joten lähettelen uusia tuulia ja virkeitä retkiä vielä tallaamattomilla poluilla!!

  3. vilijonkka sanoo:

    Hih, sullahan miellyttvä kapina, ei häiritse, ilahduttaa vain kauniit ”akvarellit”.

    Minä olen viime aikoina puolestani yrittänyt olla kiltimpi äiti. Vaikeaa se on, sylki tuo kummia sanoja suuhuni, etenkin jos tietty lapsi jatkaa valehteluaan, joka johtaa tavaroiden katoamisiin, rikkoutumisiin, luottamuksen menettämiseen. Mutta jotenkin haluan oppia ajattelemaan rakkaudella olevan enemmän voimaa kuin sillä ikuisella huutamisella, jota olen harrastanut.

  4. Tintti sanoo:

    Itse olen yrittänyt terävöityä. Ja sitten rynnännyt valokuvaamaan sumua. Ehkä tämä on ainut keino ja pyrkii ulos ihan luonnostaan; että keskittyy olennaiseen.

  5. Maijja sanoo:

    Ihanaa kapinaa! Ja Pandicen tavoin olen kaivannut kuvia, sinä oot niin hyvä kuvittamaan.

  6. Linnea sanoo:

    Kuulostaa hyvältä! Olen kapinallisuuden ja tärähtäneiden kuvien kannattaja. Epätäydellisyys on kasvattavaa…
    Nimin. entinen aakkostaja ja mapittaja

  7. Riikka sanoo:

    Kiva kun on taas sun kauniita kuvia katseltavana:) Ja noista epätarkoista on hauska arvailla mitä ne on. Otathan välillä sitten taas niitä tarkkojakin…?

  8. pikkujutut sanoo:

    Kauniita värejä, oi ja voi.

    Kapina on aina silloin tällöin paikoillaan.

  9. Tanja sanoo:

    USKON! Kapinaa tarvitaan. Minunkin pitäisi alkaa kouluttaa itseäni. Olen kiristänyt ohjaksia vääristä päistä, ja nyt se kostautuu. Kunhan saan taas normaalisti happea, alan kouluttaa itseäni vähän samantapaiseen suuntaan kuin sinäkin olet näymmä tehnyt. Koulukuntasi kuulostaa just viisaalta!

  10. Hanna sanoo:

    Olen myös sun koulukunnan kannattaja!

    Itseään on hyvä tutkiskella kokoajan ja yrittää just sit kouluttaa. Välillä niin, että opettelee pois omista piintyneistä tavoistaan ja piirteistään.

  11. Liivia sanoo:

    Tuo neule näyttää oikein hyvältä.

    Ihmisten pitäisi kapinoida enemmän, noin yleensä ottaen. Ainakin täällä meillä päin. Jollain muullakin tavalla kuin heittämällä karkkipapereita tielle.

  12. Violet sanoo:

    Pandice: kiva kuulla että on kaivattu, toisaalta iloitsin siitäkin kun moni sanoi että ilmankin menee hyvin.

    eilen tänään huomenna; turha luulla että tämä itsekoulutus mullakaan kauan kestää. Oppi kaataa ojaan jossakin vaiheessa ja sitten antaa mennä taas.

    vilijonkka; joo ei tää ihan varsinainen vallankumous ole, kunhan pullikoin yksin itseäni vastaan.
    Tuo mitä sanot lapsista on melkein liian kipeää kohdallani. Syytä itsetutkisteluun ja hutkisteluun varsinkin on.

    Tintti; siis paradoksin äärellä;-)

    Maijja; nooh nooh, lapset! (täti kiittää punastuen)

    Linnea; ei voi melkein uskoa miten vaikea on antaa itselleen lupa ottaa kuva jossa on ”virhe”. Siis lainausmerkeissä koska jos pidän sen kauneudesta, oli se sitten millainen hyvänsä niin eihän siinä ole!

    Riikka; haluuks tietää mitä niissä on? Iittalan Kivi-lyhtyjä!
    Juu, kyllä saatte tarkkuutta taloon koska olen sisimmässäni kumminkin se tarkentaja – ihan kaikessa.

    Tanja; ai hitto, suitset kireellä olet painanut menemään…
    Tervetuloa epätarkkojen koulukuntaan. Seuraavan kurssini nimi on ”älä selitä”.
    Tästä pitää päästä puhumaan saman pöydän ääreen!

    Hanna; niin, en tiedä tulenko sen hurskaammaksi mutta on mielenkiintoista tarkkailla mitä tapahtuu pollassa kun toimii itseään vastaan. Seuraavan kurssin nimi voisi sitten olla tietysti ”lopeta itsetarkkailu”…..

    Liivia; kiiitos. Se on kaunis minustakin. Ja ah niin ihana päällä.
    Samaa mieltä kapinasta. Minun tárähtäneiden kuvien kapinani nyt ei auta kuin omaa itseäni mutta siitä se alkaa. Karkkipaperikapina ei auta, ihan totta.

  13. Tämä oli kiehtovaa, hyvä ajatus. Jotain tällaista itsekin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s