Onhan meillä verhot!

Pidän siitä miten työvaiheet kuin itsestään helpottuvat tekemisen myötä, että keksii tapoja ja ratkaisuja, että ajatukset alkavat askerrella muualla kuin sen parissa mitä on tekemässä. Puhti tästä on kirjoitellut myös. Ompelukoneella ajamisen autuudesta ja toiston ihanuudesta.

Pidän ihan hirveästi myös siitä että minulla on mies joka ei turhia kysele. Kuten nyt vaikka että mitä nää muka on ja miksi lattia on täynnä kangassilppua.

Toivon että tuuli osuu tänään oikein ja pistää heilumaan!

18 comments on “Onhan meillä verhot!

  1. Liivia sanoo:

    Hilpeät!

    Samat sanat omastani, ei turhia kysele, muttei myöskään turhia puhele:)

  2. Paula sanoo:

    Ompa hauskat palluraverhot! Tuollaiset sopisivat meillekin suureen oviaukkoon olohuoneen ja makkarin väliin. Lueskelin muuten kauan aikaa kirjoituksiasi. Juttusi ovat jotenkin niin aitoja, hauskoja ja piristäviä. Taidankin jäädä seuraamaan Piilomajan puuhia :)

  3. Katja sanoo:

    Hieno! — ja tykkään turkoosista.

    Minulla on samanlainen mies, kaikki projektit tuntuu ymmärtävän. Ompelukoneen tarvisin. Millainen masiina sinulla on? Minä hölmö menin viskaamaan äidin vanhan painavan eli mahtavan Singerin pois johtovian takia, hankin tilalle poljettavan josta puuttui alalangan metallipuola eikä sellaista sitten mistään saanut (annoin pois) ja nyt on joku marketin muovinen halpiskone, jonka lanka menee ommelessa ihan söhröksi (käyttöohjeet luettu — ehkä sillä ei olisi saanut ommella kirjoja?). Viskaan senkin koneen veks (yläkerran ikkunasta tekisi mieli heittää, niin pettynyt siihen olen).

  4. Satu sanoo:

    Hei aivan mainiot! Oikeanlaisia tuulia toivottelen!

  5. Minä taas en haluaisi toistaa mitään. Meinasin tulla hulluksi kun piti tässä taannoin virkata 7 jalkaa mustekalalle. Mutta mies mulla hyvä hyvä, kyselee juuri sopivasti, sen verran että tulee tunne, että tykkää puuhistani!

  6. vakhshclub sanoo:

    Class photo !!!. Welcome here http://vakhshclub.wordpress.com/

  7. Violet sanoo:

    Liivia: Mää en jaksaisi sellaisen kanssa joka koko ajan haluaisi mun mielipidettä ja keskustella jne. Olen asunut yhden suupaltin kanssa ja huomasin että riittää että perheessä on yksi;-)

    Paula: ei muuta kuin Piilomajan kyytiin vaan!
    Teen lisää noita nauhoja. Keksin yhden paikan kodissa joka on ollut vain tuota vaillla. Noiden ompelu on tosi lystiä mutta leikkaaminen vähemmän.

    Katja: mun onpelukone on anopin antama hänen vanha seitsemänkymmentäluvulta. Oikein ok Pfaff. Lânsi-Saksalaista laatua.

    eilentänäÄnhuomenna: kuvittelin kaikenlaista että olen tekstiilitehtaassa töissä ja nyt pitää tehdä nopeaan että pysyy tavoitteessa…no ok, mun oloni ovat paremmat, saan lopetaa koska haluan, kÄydÄ vessassa kun huvittaa ja tupakkatauollekin sais mennä milloin vaan mutta en mene kun en polta!

  8. pikkujutut sanoo:

    Hienot verhot sait, kerrassaan upeat.

    Toistoissa herkullisista on juuri se, että kädet tekee mutta ajatukset saavat mennä ihan missä vaan. Syntyy tulosta niin käsissä että päässä.

  9. minjo sanoo:

    Hieno idea, tykkään, että on erityyppisiä kankaita sekaisin.

    Mun mies on mun paras ihailija näpertelyjen suhteen. Ei ole ikinä itse tykännyt tehdä mitään käsitöitä, joten ihmettelee aina kaikkea positiivisessa mielessä… ;D Ja kehuu sitten jokaiselle, että vaimo osaa tehdä ”vaikka mitä” ihan itse. Se ”vaikka mitä” on vaan ainoastaan siitä kiinni, että on niin innoissaan. Joudun sitten itse aina paikkailemaan, mitä oikeasti osaan ja mitä en…

    Katja, tuli mieleen, että onhan sulla hiukan kiiltävää laatulankaa. Hyväkin kone voi söhertää hiukankin ”pölypintaisen” langan. Niitä myydään samalla hintaa kuin parempiakin, joten aina ei ole itsestään selvää sekään…

  10. Katja sanoo:

    Minjo, kiitos vinkistä. Äitini oli lapsuudessani iltasiivoamassa vaatetehtaalla. Pääsin mukaan. Ihana paikka. Yksinäisiä koneita silmänkantamattomiin, kangaspölyn ja koneöljyn tuoksu ja pienen pienessä sisäänkulkuaulassa Jedematic, josta sain kaakaota. Nyt tuli tuo mieleen.

  11. Mun mies on kans just tuollainen. Vaikka välillä olohuone on kuin yksi iso räjähdys mun projektien jäljiltä :) Aina oon saanu laittaa kaikki jutut esille mitä on tehny mielikin.

    Veikeät verhot! Tuolla tyylillä vois askarrella monesta materiaalista vaikka mitä! Kivaa viikonloppua :)

  12. Kirsikka sanoo:

    Kivat pampulat :) Hyvä Pfaff, mullakin on ja äskettäin ostin myös saumurin samaa merkkiä.

    Olen huomannut , että kun tekee jotain samoja juttuja monta peräkkäin niin alkaa miettiä, että miten tätä muuttais vähän tai miten vois tehdä helpommin. Tai yleensä alkaa kehitellä hommaa eteenpäin. Uniikkia pukkaa, ei viittis sitä yhtä ja samaa…

  13. Kirsikka sanoo:

    Ai niin, piti sanomani, että täällä (eteläisessä Suomessa) on tänään tuullut niin kovasti, että lähes kaikki on heilunut. Ja kovaa! Ja kirvoja leijuu ilmassa miljoonittain. Ihan hurjaa!

  14. Voi miten hilpeä idea!!Todella kiva. Tuollainen tekemisen flow, katsos siksi sitä kutsutaan. Vähän kuin mieltiskely. Pidän. Siihen on nyt vain ollut liian vähän aikaa…

  15. Ppi sanoo:

    Voi kun hihittelen täällä ittekseni, aivan loistavaa! Ja nuo on hienot!

    Mun mies on ihan samanlainen, ei pelästy eikä hämmästy mistään projekteistani, joita saattaa olla pitkin kotia. Traktori olohuoneessa aiheuttaisi varmaankin kommentin, että mitenkä tuon sait tänne kannettua :)

  16. Satu sanoo:

    Aivan mainiot ovat, hiljaiset tuulikellot.

  17. Violet sanoo:

    pikkujutut; olet selvästi asian ytimessä!

    minjo; joo, mä osaan kans vaikka mitä…vaikka se tekeminen olisi suunnilleen vain suoran sauman ompelua;-)

    Katja; minäkin olen minjon tavoin huomannut langan merkityksen.

    Hanna: ihan vaikka mistä. Paperista, nahasta….

    Kirsikka; Juuri samanlaisia ajatuksia mullakin kun teen toistojuttua. Ai kirvojen juhlat???!!

    Aurinko ja kuu; no juuri sitä flowta tuo varmaan edustaa. Sinäkin ehdit vielä, olen varma.

    Ppi; Koti on kangassilpun vallassa mutta katsotaan sitä sitten vaikka huomenna…

    Satu; kiitos vaan. Ja kuule lisää tehtiin koko päivän. Erilaisia!

  18. Mei sanoo:

    Wau, mitkä verhot! Itse olen ommellut joskus vähän vastaavia käsintehdystä paperista, mutta ompelukone on ollut liian kauan rikki. Tämä motivoi korjaamaan ja kokeilemaan kankaan kanssa. Mulla on sellainen yksinkertainen ympyräleikkuri, en tiedä, onnistuisko sillä leikata myös kangasta, mutta säästää ainakin kipeää rannetta.

    Ihanaa, että jollakin toisellakin suupaltilla on hiljaisempi puoliso. Tällaisen luovan tekemisen kyseenalaistajaa en kyllä katselisikaan! :D

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s