Minulla on siihen jo nappi

Olen vähän aina ollut sellainen että talvella kiinnostaa kevät, keväällä kesä ja kesällä jo seuraava syksy. Jo mantraksi muodostunut hetkessä elämisen vaatimus ei aina täyty koska olen henkisesti jo toisaalla. Koska kaikkea pitää analysoida olen arvellut sen johtuvat siitä että selättääkseni pettymyksen  kesän päättymisestä – kun se ei aina ole kunnolla edes alkanut! – alankin haikailla syksyä. Ja kun se sitten tulee, otan sen vastaan  kauanodotettuna ystävänä.

Maaliskuun alussa löysin hienon suomalaisen neuleblogin 100  % of rain. Osaan kertoa tarkan päivänkin. Se oli 9.3 ja se oli tämä tunika joka herätti mielenkiintoni. Liityin kommenttilaatikossa ohjetta vaativaan joukkoon. Ja kappas, nyt se on tehty.

Ostin ohjeen heti. Se vaikuttaa erityisen näppärältä (ilman saumoja ylhäältä alas, jippii!) ja se sitä paitsi kaunis jo pelkkänä printattuna ohjeena. Tekstityyppejä ja kuvia myöten. Nämä asiat ovat tärkeitä! Ylipäätään Veeralla on blogissaan kivoja ohjeita.Toivon kovasti menestystä ja paljon ostajia niille!

Näen itseni jo aivan selvästi tällainen tunika päällä. Heti elokuun lopulla, kun sääreni ovat jo ruskeat ja harmaa näyttää sen vierellä kauniilta. Ja miten sitten kun viilenee tämän kanssa voi pukea sukkahousut, legginsit, farkut ja muuttaa se pikkuhiljaa puseroksi jos lyhyt helma alkaa hirvittää.

Minulla on siihen jo nappi.  Lankojen ostamista yritän vielä hiukan pitkittää mutta en usko että kestän kauan.

19 comments on “Minulla on siihen jo nappi

  1. minja sanoo:

    Se on kyllä ihan sinun näköisesi! Ja tykkäisin kyllä itsekin :) Mulla oli tuon mallinen keinokuitutunika (gina tricotin), mutta se oli huonolaatuinen ja reikiintyi.
    Nappi on kaunis alku.

  2. Ompas nätti kyllä! Mulla on jo neulontalistalla se sun aikaisemmin vinkkaama neuletakki ja tää on kans huippu. Kunnianhimoinen tavoitteeni on neuloa itselleni villapaidat ja olla ostamatta niitä turhaan kaupasta.

  3. Niina sanoo:

    Tuo on kyllä kaunis tunika! Olen muutaman kerran käynyt samaisessa blogissa ihailemassa ja miettinyt että voi kun osaisi..ja nyt mietin entistä enemmän. Että osaisinkohan. Kaava ei ole erityisen kallis ja nyt olisi koko kesä aikaa kutoa..hmm.

  4. Soilimaija sanoo:

    Elämä vaikutti niin ankealta, vettä tulee kaatamalla ja ei minkäänlaista projektia!
    No nythän tärppäsi. Ryntäsin heti ostamaan ohjeet, aivan ihana tää tunika.
    Pieni anekdootti, kävin suomessa pari viikkoa sitten. Lentokoneesta ulos tullessani ystävätär katsoi minua ja tokaisi ”sinä seuraat Piilomajan blogia”! No minulla oli villatakki päällä jonka olin kudonnut grâce à toi. Kiitos taas kovasti.
    Mieli parani mutta ei sade, koskahan tää loppuu??
    P.S Aiotko käyttää Dropsin lankoja?

  5. Paula sanoo:

    Todella kaunis tunika. Sievän mallinen ja tyylikäs, ei mitään ylimääräistä. Yksinkertainen on kaunista.
    Sait muuten inspiroitua minutkin voimajuoman tekoon. Surautin juuri tehosekoittimessa soijajogurttipohjaisen hedelmäjuoman :)

  6. Ihana nappi! Kaunis tunikakin. Jos mielesi tekee neuloa, niin miksi jarruttaa? Lankakauppaan vain! Olisi ihana kutoa terassilla, pihalla, missä vain ulkona vaikka.

  7. Violet sanoo:

    minja: no eikö olekin jotenkin ”minunlaiseni”? Heti ajattelin kun sen näin. Mulla on myös yksi joka muistuttaa tätä mutta on aivan surkeaa materiaalia.

    Hanna: ihan kaikkia en aio edes yrittää tehdä mutta suurimman osan teen mieluusti jotta saa sellaisen vÄrin ja materiaalin kuin haluaa.

    Niina: kun selvitin itselleni sen yhden vilakin kohdalla miten ”kudotaan englanniksi” niin ei mulla enää ole mitään pelkoa että tämä olisi liian hankala. Voin vakuuttaa että ohje on hyvin johdonmukainen ja selkeä. 4,90 on minusta tosi pieni hinta siitä että joku on sen tehnyt. Kannatan taitavien tekijôiden tukemista!

    Soilimaija: muakin oikein hivelee ajatus siitä että mulla on tällainenkin ihana projekti vasta edessä;-)
    Hassu juttu tuo villatakkihomma. Kaikki gloria kuuluu kyllä Rizpunukke-blogille jossa sen näin – ja tietysti sille joka on hienon ohjeen tehnyt.
    Langasta en tiedä vielä. Täällä ei noita myydä enkä viitsi tilata mistään. Suomeen olen menossa mutta en tiedÄ jaksanko siihen asti pantata. EHkä ostan jotakin toista täältä yhdestä kivasta lankakaupasta jossa on just mukavat valikoimat ja jota haluan kannattaa.

    Paula: täsmälleen noi asiat mua viehättää siinä.
    Kiva kuulla että voimajuomainnostus tarttui!!!

    Pellon pientareella: mikään mu ei jarruta kuin rahapula…nyt ei juuri ole oikein varaa ja olisi hiukan kohtuutonta säästellä perheen ruuista jotta Äite saa alpagalankaa;-)

  8. Motacilla sanoo:

    Kiva nappi. Luuta?

  9. Violet sanoo:

    Motacilla/ himmeän hopeainen metallinappi – vaikkei kyllä tuossa valossa siltä nÄytä!

  10. Tuija sanoo:

    No mutta juuri noinhan neulojan pitäisikin ajatella, eli kutoa aina seuraavan sesongin (hah, naurattaa, että käytän tuollaista sanaa) neuleita, sitten on, mistä käyttää. Olen ajatellut oikein postata tästä aiheesta, mutta ehkä tämä kommentti riittää varsinkin, kun itse oikeasti laahaan omine neulomuksineni mieluumminkin sesongin jäljessä, kun on niin paljon malleja, mitä haluaisin kutoa.

    Minäkin tykkään siitä tunikasta kovasti ja haaveilen sen tekemisestä, mutta pahoin pelkään, että malli ei sovi minulle, kun en ole tasaisen kapoinen. Taitaisi näyttää minun päälläni mammaneuleelta, mutta sinulle sorjavartaloiselle varmasti sopii :). Onnea matkaan!

  11. minjo sanoo:

    Hieno malli! Osaan kuvitella sun valokuvien antaman mielikuvan perusteella, että se sopisi sulle tosi kivasti. Tu on hyvä idea myös, ettÄ voi pitää erilaisten alaosien kanssa, vaikka ympäri vuoden. Täällä ”ympärivuodenvaatteet” ovat huippukäteviä. Erilaista vaan alle tai päälle sään mukaan.

    Osaisinpa itsekin, mutta jotenkin virkkaukset ja neulomiset ovat sellasia, etten saa itseäni motivoitua harjoittelemaan, vaikka lopputulos olisikin ihan unelma… Sillä varauksella tietysti, että oppisin ensin tekemään jonkinlaista tasaista jälkeä.

  12. Jonna sanoo:

    Minä aloitin myös neulomaan tuota! Tosin en harmaana vaan ruskeana. Luulen kyllä, että projekti etenee hitaanlaisesti. On noita muitakin kiireitä.
    Tuo Dropsin alpaca oli just vähän aikaa sitten hurjassa tarjouksessa, minä ostin omaan neuleeseeni langat reilulla kolmella kympillä.

  13. Mei sanoo:

    Onpas kaunis neule -ja varmasti sopii sinulle kuin nappi! Silti ihanaa kun jaat vinkin täällä kaikille. Alkoi heti tekemään mieli. Kuten sitä aiemmin näyttämää saumatonta neuletta. Mun neulomistahdilla pitääkin aloittaa ajoissa ennen sesonkia ;). Miten kaikki muut lasten äidit ehtii neuloa?

  14. Violet sanoo:

    Tuija: postaa nyt ihmeessä aiheesta, se on kiinnostava!

    minjo: totta puhut ympÄrivuoden vaatteista täällä…;

    Jonna: kiva kuulla, näytä sitten millainen tuli!

    Mei: Ajattelen niin että jos löytää jotakin minkä arvelee muitakin kiinnostavan niin siitä voi kertoa. Tuskin ohjeen tekijälläkään mitään sitä vastaan on että mahdollisesti tÄtäkin kautta uudet ihmiset löytävät ohjeen ja tarttuvat työhön!
    Kun mulla on kutomistyö kesken niin karsin ihan kaikesta muusta mistä voin. Ja paljosta voin, usko pois.

  15. Kirjailijatar sanoo:

    Kaunis tunika, siitä olen ihan samaa mieltä. Valitettavasti en itse osaisi neuloa tuollaista, olen aika onneton näissä käsityöhommissa. Tulee ihan tuskanhiki, kun ajatteleekin, että pitäisi tästä neulomaan ryhtyä. Mutta eipä onneksi ole pakko!

  16. Mei sanoo:

    Jatkan.. Hiukan sama mullakin neulomisen, ajoittaisen lukumanian suhteen ja jonkun muun päälle hyppäävän tärkeän asian suhteen.. Kaikkea voi karsia. :) Toinen lapsi on vain vielä niin pieni, ettei aikaa (=tarvetta) neulomiselle ole niin paljon.

  17. Violet sanoo:

    Kirjailijatar: ka eipä ole pakko, ei tietenkään. Ankeaksi menisi jos kaikki nauttisivat samoista asioista.

    Mei: Juu…pienen kanssa…ymmärrän. Mää olen tarttunut uudelleen näihin käsityöhommiin sanotaan nyt viitisen vuotta sitten. Ei niinkään paljon taida olla. Silloin alkoi taas olla aikaa ja ennen kaikkea tarvetta;-) Semmosta päänsisäistä….

  18. Hannele sanoo:

    Mulla on tunika taskuja vaille valmis, kiitos kun vinkkasit! Hassua, että kesähelteillä voi innostua näin kuumasta puuhasta, mutta kuten sanoit, monesta voi karsia kun neulontakärpänen iskee. Joko sulla on langat tai jopa valmista?

  19. Violet sanoo:

    Hannele; hassua että kysyt juuri nyt! Olin nimittäin juuri kutomassa ja mietin että kohta kirjoitan blogiin miten on edistynyt.
    Toinen hiha ja taskut puuttuu. Muuten siis valmis.
    Hauska kuuulla että olet loppusuoralla sinäkin!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s