Painakaa jarrua tai jotakin

Alkaa olla menetetty tämä kesä. Henkisesti ainakin. En ihan ollut valmistautunut siihen että helteet loppuvat  Suomesta paluuseen. On vasta elokuun alku mutta hytistää aamuisin. Emme ole istuneet illalla ulkona lyhtyjen kanssa koska viltin kanssa se ei ole sama juttu ja vesisateessa suorastaan tyhmää. Minä hiplasin eilen paksuja lankoja kaupassa. Painakaan jarrua.

Lapsia ei haittaa. Heille tärkeintä on ettei koulu ala vielä kolmeen viikkoon. Minä tekisin mieluusti jotakin. Toivon että pääsemme vielä vaikka serkun luo Calaisiin. Yhtä asiaa odotan kovasti: 20.8 näemme Cirque du Soleil’n uuden Varekai -ohjelman Ostendessa!

On parempi muuttaa asennettaan ennen kuin se muuttaa minut. Minä pidän elokuusta ja aion pitää vastakin.

Muokkasin sirkuksen päivämäärää. Sehän onkin jo 20. elokuuta, ei syyskuuta!

19 comments on “Painakaa jarrua tai jotakin

  1. Liivia sanoo:

    Jonnekin jo tänään kommentoinkin, että minusta on ihanaa kun hässäkkäheinäkuun jälkeen tuli vihdoin rauhallisempi elokuu. Meillä riittää kyllä häitä ja hautajaisia tällekin kuulle ihan tarpeeksi, mutta muilla on jo niin kiire, että harvan tiet enää johtavat meille. Saa kodin taas vähän itselleen, työhuoneesta puhumattakaan.
    Surettaa vaan kun lapsen koulu alkaa jo tiistaina, kun etelä-Suomessa lomailevat vielä viikon. Meillä on sitten jouluna kolmen viikon loma, mutta mieluummin olisin ottanut sen nyt.

    Nukke on hieno! Ja muutkin kuvat. Ihanaa tapettiakin tuossa yhdessä. Ja eiköhän sielläkin vielä lämpene, toivon niin.

  2. Violet sanoo:

    Liivia; meillä ei ole ollut mitään muuta kuin se 2 viikkoa Suomessa eikä se ollut hässäkkää koska emme päästäneet sitä sellaiseksi. Eli mulla ei ole minkäänlaista tarvetta nyt sille että lähinnä odotellaan koulun alkua. Itsestäni tietysti paljon kiinni…joku reippaampi ottaisi lapset ja veisi niitä sinne ja tänne. No, oltiin mekin uimahallissa perjantaina ja se piristi mua kovasti.

    Nukke onkin hieno. Se on jo pari vuotta sitten kuvattu, sen on tehnyt mun kummityttöni, ihana tyttö. Tapetti taas on työläiskorttelista ja kauppa Brysselistä. Jotenki kaikki kolme tuntuvat sulavan yhteen!

  3. Jake sanoo:

    Näihin aikoihin minä mietin pientä merenrantahuvilaa Maltalla, malttaisinko lähteä…

  4. Leena Lumi sanoo:

    Oi!, Lumi minussa odottaa kirpakoita syksyn aamuja. En siedä hellettä ja tämä suvi alleviivasi sen, että virallistan skunimekseni Lumi heti kun passini menee uusiksi. Pidän myös elokuusta, mutta en ihan vielä, sillä tänään on luvattu +33. Puutarhani on kärsinyt koko kesän kuivuudesta. Olen viettänyt suven kolme viikkoa koirani kanssa kellarissa ja kastellut yöt puutarhaamme. Ennen mieheni ja minä teimme suviöisin puutarhassa ihan jotain muuta…nyt vain olemme kastelleet ja kastelleet. Oi tulkoon jo syyskuu ja omenien tuoksu♥

  5. Ppi sanoo:

    Nukke on kyllä hieno ja ilmeikäs :)

    Ja täällä senkun helteet jatkuvat, on nyt niin kuuma ja seisova ilma, että lähes tukahtuu. Nukutaan olohuoneen lattialla patjalla parvekkeen ovi auki, kun makuuhuoneessa on liian kuuma.

    Tein kehnon lenkin aamulla, yritin juosta, mutta en vaan jaksanut, ihan on veto pois ihmisellä kun ei ole minkäänlaista ilmavirtaa.

    Huomenna töihin, voi ketale :)

  6. Katja sanoo:

    Täällä alkaa koulu keskiviikkona, miehen työ huomenna. On luvattu + 33 hellettä täksi päiväksi (perhe karkasi muualle, minun piti kirjoittaa, mutta muistitikku on hukassa). Minulle elokuu tarkoittaa uuden vuoden alkua. Elän yhä koulumaailman ajanlaskun mukaan, oma palkkatyönikin rytmittyy sen mukaan, vaikka onkin kyse vain muutamista tunneista.

    Ja tästä tulikin mieleeni, että täällä tulee syksyllä ensi-iltaan suomalainen roadmovie nimeltään ”Elokuu”, luonnehdittu vapaudenkaihoisaksi. Aion mennä katsomaan.

  7. Katja sanoo:

    Ja tuo yläkuva on ihan super!

  8. MaaMaa sanoo:

    Eiköhän ne elokuun hellepäivät vielä tule – olen päättänyt ;)
    Oi tuon uuden Cirque de Soleilin minäkin haluan nähdä!! Edellisen kiertueen näin Dublinissa ja olen edelleen haltioissani miten mielettömän upea se oli!

  9. Merja sanoo:

    No täällä kieritään kuumuudessa.. en usko että haluaisit tätäkään. Ilma seisoo ja kosteusprosentti korkealla.

    Liivialle halusin sanoa että meillä täällä etelässä alkaa kuitenkin koulut ensi keskiviikkona. Minusta se on kuitenkin hyvä.. lapset kiipeilee jo seiniä tylsyydessään. Ja minä haluan rauhaa.

  10. Violet sanoo:

    Jake; minä ”saattaisin” malttaa!

    Leena Lumi: puutarhat ovatkin varmaan olleet kovilla! Ihan oikea ”jardin perdu” sitten lopputuloksena…

    Ppi; ihan samoilla sijoilla nukuin kun siellä Treella olimme;-) Siinä avoimen oven edessä patjalla.

    Katja; olen tästä aikaisemminkin kirjoittanut: mulla on samanlainen vuoden jaksottuminen. Kiinnostuin elokuvasta mutta pitänee odottaa mahdollista dvd:tä….

    Nukesta sai vain hyviä. Mulla on muitakin. Minusta hän on aina eri näköinen.

    Maamaa; oikea päätös. Yhdessä sääennustuksessa sanotaan kyllä viikon päähän sellasta 27 astetta. Saa nähdä. Nyt ainakin tulee vettä aivan esteristä.

    Merja; usko vaan että haluaisin. Minä pidän sellaisesta.
    SUlla onkin nyt edessä ihan omat ajat kun koulu alkaa. Suomessa ne päivät on vaan niin lyhyitä;-)

  11. mariahyle sanoo:

    Lämmintä riittää täällä,ihme ettei kerrankin siellä!Lukiolaiset ja koululaiset vielä viikon vapaalla Papan kanssa.Mulla työt alkoivat jo viikolla.Odotan sitä iltaa kun kaivan villatakin ekan kerran terassille päälleni ja mereltä tuulee kylmä tuuli.Hassua toisaalta kun tätä kesää odotti ihan älyttömästi. Meidän Pienimmän eka kesä -kesä pelkässä vaipassa:)Tuo ”kadonnut puutarha” kahvila ?-kuvasi on todella kaunis.

  12. Hienot kuvat! Täällä on auringossa 38C ja kun tulen sisään, säärtäni pitkin valuu hikinoro (en ikinä hikoile)! Filtin tai ison huivin sisällä on mukava istua pimeässä, ehkä nuotion ääressä tai kynttilöitä ja muuta. Asenne, siitähän se on.

  13. Minäkään en haluaisi vielä syksyn tulevan, olen nauttinut tästä lämpimästä kesästä niin. Tänäänkin on tosi helteistä, ei jaksa auringossa istua vaan varjossa kudon jo syksyä ajatellen villasta pienimmäiselle paitaa. Jotenkin haikealla mielin vien 2.luokkalaisen ylihuomenna kouluun, täällä Turussakin siis alkaa koulut jo 10.8.
    Lämpimiä elokuun iltoja toivotellen!

  14. Ilse sanoo:

    Jarrua, kiitos minullekin. Olen niin kesän lapsi kuin voi olla. Kestän säät kuin säät, mutta mitä kuumempi sen parempi.

    Enkä kyllä usko, että kesä vielä olisi mennyt. Elo-syyskuu voivat olla ihan valtavan hienoja, täällä meilläkin.

    Olen kuule ihaillut sun kattoterassia kauan…! Se on ihana.

  15. Rosmariini sanoo:

    Onnekkaat Cirque du Soleilin näytökseen pääsevät! Olen myöskin nähnyt 5 vuotta sitten Varekain ja se teki lähtemättömän vaikutuksen. Maaginen. Sen jälkeen näin heidän ”road shown” Helsingissä ja olin niin pettynyt. Olihan se hieno, mutta tunnelmaa ei ollut ollenkaan. Joten, nautinnollista odotusta, sateesta huolimatta.

  16. Violet sanoo:

    maria; varmaan melkein kaikki Suomessa odottivat kovin tätä kesää kun teillä oli niin tolkuton talvi.
    Tuo jadin perdu on kai joku käytettyjen tavaroiden liike. En ole oikein saanut selvää. Aina kaunis ikkuna kuitenkin.

    Pellonpientareella; oho. Niin. kun on kosteaa samaan aikaan kuin kuumaa niin käy noin.

    Katariina; Tuntuu oudolle tuo kouluasia..mutta alkoihan teillä lomatkin kuukautta ennen meitä!

    Ilse: joo, terassi on kiva. Eilisiltanakin siellä ”melkein” syötiin.

    Rosmariini; Me näimme kaksi vuotta sitten täällä Brysselissä Quidam -shown. Ai-van upea!! En melkein hengittänyt. Odotan niin paljon tältä Varekailta.

  17. Johanna sanoo:

    Täällä vihertää KATEUDESTA. Ihanaa kun päsette katsomaan SITÄ sirkusta. Telkkarista olen katsonut kaikki mitä on lähetetty ja ajatellut….”kunpa pääsisi livenä näkemään”. Huikeita ja varmasti siellä unohtaa hengittää! :) Nautinnollista odottelua!

    Hieno uusi ”lookki” Piilomajassasi ja HIENO LUENTOSALI! Kuuntelin yhden (loput aina ehtiessäni)…rentouttavaa, hyväää! KIITOS!

    Kauniitkuvat ja sinullaonainaniinmukavaasanottavaa!

    Harvoin kommentoiva, mutta päivittäin lukeva,
    Johanna

  18. Violet sanoo:

    Johanna: Toivottavasti joskus pääset! Kovastihan ne eri esitykset ja eri kokoonpanot kiertävät maailmaa. Me ollaan nyt kaksi kertaa saatu ostaa miehen työpaikan kautta liput jotka on 35 % halvemmat kuin normaalihinnat. Se tekee PALJON.

    Kiitos, kiva jos pidät luukista. Olen unohtanut Luentosalini…pitää jutella sinne lisää taas.
    Ilahduin sanoistasi. Tervetuloa taas koska vaan lukemaan!

  19. Päivi sanoo:

    Elokuu on hyvä kuu!
    Ehkä olen puolueellinen, koska olen syntynyt tasan tarkkaan tänä päivänä, monta vuotta sitten :)
    Elokuussa rakastan pimeitä iltoja, jolloin voi laittaa tulen takkaan ja liekin kynttilään.
    Päivät ovat lämpimiä, mutteivät helteisiä. Aurinko helottaa, kuu kumottaa. Vilja kypsyy, aurinkolasit nenällä saa silti ihmetellä maisemaa.
    Kyllä, elokuu on hyvä kuu, ainakin näin loman rippeillä elellessä :)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s