Aidan molemmilla puolilla

Minulla on jo ensi vuoden kalenteri koska minulle on tyypillistä olla aidan molemmilla puolilla samaan aikaan. Kiinni vanhassa mutta uutta jo mielessä. Haukkaan lisää ennen kuin olen syönyt suuni tyhjäksi. Ruoho on kaikkialla yhtä vihreää tai sitten yhtä ruskeaksi maatunutta. Toisaalta ja toisaalta. Diplomaatti vai mielistelijä?

21 comments on “Aidan molemmilla puolilla

  1. Ansku sanoo:

    Minä painin saman ongelman kanssa. Vai onko se edes ongelma? Ei ehkä silloin, jos entiset jutut saatetaan loppuun asti, vaikka uudet ovat jo kovassa vauhdissa. Mulla kun tuppaa uusista innostumisen myötä ne vanhat jäämään vähän puolitiehen. Oli sitten kyse käsitöistä, liikuntalajista, huoneen uudistamisesta tai mistä hyvänsä. Siinä oiskin ensi vuodelle parannuksen paikka; aiemmat päätökseen ennen seuraavia.

  2. Minäkin TAHDON keikkua aidan molemmin puolin, eikä se silti tarkoita, etten nauttisi nykyhetkestä, tai saisi asioita tehtyä loppuun. Mutta tulevasta huolehtimisen voiin kyllä lopettaa.

  3. junika sanoo:

    Minä kutsuisin tuota ihan vaan realismiksi.
    Minuakin kutkuttaisi jo ostaa uusi kalenteri.
    On hyvä muistaa, että tie jatkuu, vaikka mutkan taakse ei vielä nää tai edes ole sen kohdalla vielä.

  4. Violet sanoo:

    Ansku; ei ei, ei tämä ole minulle ongelma kuin yhdessä mielessä.
    Minua ei haittaa se että toinen jalkani on tulevassa ja toinen tässä, minua toisinaan vain ärsyttää se miksi kirjoitin tuon ”diplomaatti vai mielistelijä”….eli se on tapani (pakkomielteeni?) ”ymmärtää kaikkia”. Tässä asiassa toivoisin osaavani joskus seistä selkeästi jommalla kummalla puolella.

    eilentänäänhuomenna; samoin, samoin. Tahdon. Sitä paitsi se miten joka taho kailottaa miten ”täytyy nauttia arjesta, tarttua hetkeen, nauttia tästä mikä on nyt” ja muu on haihattelua…se on minusta ihan perkeleellisen yliarvostettu juttu koko nykyhetken arvostaminen.
    Sori vaan kaikille jotka ovat siihen ajatteluun kallellaan. Minusta on oikein hyvä myös kaivata menneitä ja odottaa hinguten tulevaa. Ja huolehtia ja huolestuakin sopii.

  5. Violet sanoo:

    junika; arvaas mikä oli suurin syyni ostaa uusi kalenteri? Mulla oli yhteen tavarataloon vitosen tarjouslappu jonka saattoi käyttää jos osti 25 eurolla jotakin. En saanut sukkaostoksista summaa täyteen joten ostin kalenterin> Käytännöllinen neitsyt.
    (En haluaisi tunnustaa mutta siksikin jo nyt että haluan olla varma että kalenterini kannet ovat mustat. Tietyssä merkissä on nykyään muitakin värejä mutta ne näyttävät jäävän hyllyihin siinä missä mustat loppuvat aina ensin.)

  6. Sissi sanoo:

    Samaa vempuloimista täälläkin. Välillä ärsyttää, kun kaikki on niin suhteellista. Tosin kukaan muu ei koskaan ole moisesta moksiskaan, ihme kyllä!

  7. Violet sanoo:

    Sissi; suhteellista hyvinkin;-)
    Välillä mietin: tunnenko itseäni ylipäätään ollenkaan. Olen ajatellut olevani hyvinkin ehdoton tyyppi, järkkymättömästi jotakin puolta. (Vaikka kyllä sekin on totta.)

  8. Leena Lumi sanoo:

    Kiitos kun muistutit!, minä olenkin jo myöhässä….Aina ’normaalisti’ on jo tietyn taiteilijan seuraavan vuoden kalenteri hankittuna.

  9. minjo sanoo:

    Ihailen ihmisiä, jotka osaavat pitää kalenteria – ja vielä nauttia siitä. Itse kuulun yleensä niihin, jotka ostavat kalenterin vasta helmikuussa, kun ne on jo alennettuna ja kaikki muut ovat jo ostaneet omansa. Sittenkin ostan sen vain siitä syystä, että sellainen on oltava. Olen enemmän sellainen nykyhetkessä elävä. Tietysti minulla on ajatuksissa jonkin verran kalenteria, ja siellä täällä on muistilappusia ja seinäkalentereihin merkittyjä kohtia, mutta ei sellaista kaikenkattavaa kalenteria ollenkaan. Minua alkaa stressata kalenteri niin helposti. Siinä se suurin ongelma. Minusta tuntuu helpommalta elää yhtä hetkeä kerrallaan ja pitää tulevat asiat vain mielessä taustalla. Ei niin, että olisin ihan heittäytyjä, mutta taidan pyrkiä enemmän siihen fiilikseen. Kai se on tärkeintä, että itse on tyytyväinen ja tasapainossa, teki kummin päin vain. Kalenteriin tottuneelle, minun ajatteluni on ihan kauhistuttavaa ja taas toisin päin. ;-)

  10. vilijonkka sanoo:

    Ehei, uusi kalenteri hankitaan vasta helmikuussa ja silloinkin vasta kun on viides tärkeä tapaaminen sähelletty ohi.

  11. Violet sanoo:

    LeenaLumi: vielä ehdit!

    minjo; minä kyllä nautin. Ei mua muu siinä haittaa kuin se ettei kalenteriin ole laittaa juuri mitään!

    JOS minulla olisi oikeasti paljon muistettavia asioita ja näitä kalenteriin laitettavia niin se alkaisi stressata. Tiedän sen varmasti.

    vilijonkka; toden puhuakseni minä en tarvitse kalenteria. jos mulla on hammaslääkäri kerran vuodessa ja tähän tahtiin niin muistaisin kyllä.
    Minusta kalenterit vaan ovat kivoja. Ehkä mulla on teinikalenterisyndrooma edelleen.

  12. aurinkojakuu sanoo:

    Mikäs oikeen olet horoskoopiltasi?? Onko vaakaa jossain?
    Toisaalta ja toisaalta. Tuttu tunne. Minun on vaikea muodostaa tiukkoja mielipiteitä, paitsi näin vanhemmiten olen opetellut sitä…

  13. Violet sanoo:

    aurinko ja kuu; neitsyt..nouseva skortpioni.
    Minulla ON tietyissä asioissa hyvinkin tiukan mielipiteet ja pystyn ne ilmaisemaankin. Sitten toisaalta taas mietin miksi minulle on tärkeää ”ymmärtää kaikkia” (tai ainakin antaa noille kaikille sellainen kuva). Että olenko vähän tyhmän kiltti vai onko suvaitsevaisuus ja diplomaattisuus sittenkin vain hyvästä – tai entä jos vaikutankin ällötävältä mielistelijältä….?

    Ja miksi sitten ajattelen näitä? Koska minulle on tärkeää kyllä mitä ihmiset minusta ajattelevat (ei tämä nyt blogielämään (vain) liity), mutta sellaista pidetään kai vähän vanhanaikaisena;-)

  14. katriina sanoo:

    Minusta se on osa aikuisuutta, että pystyy katsomaan asioita monelta kantilta. Silloin voi paremmin ymmärtää ihmisten erilaisia motiiveja. NLP-kurssilla joskus sanottiin, että jokaisen teon takana on positiivinen tarkoitus, siis pahankin teon.

    On kuitenkin ärsyttävää, ettei enää voi olla varma, mitä mieltä on asioista. Ei näe enää niin mustavalkoisesti ja ymmärtää, ettei yhtä ehkä totuutta olekaan.

  15. meri sanoo:

    uusi kalenteri on kuin uusi rakkauskin: kaikki tuntuu uudelta ja mahdolliselta.

    olen tehnyt kalenterinhankinnastani yhtä komplisen asian kuin kaikesta muustakin tavaraan liittyvästä; mikä tahansa ei käy, vaan on oltava se tietty mustakantinen, pikkuruutuinen sveitsiläinen. claudia lähettää sen mulle baselista joka syksy. jo hyvissä ajoin ennen vuoden vaihtumista olen ’sisustanut’ sen pienillä kuvilla, piiruksilla ja kirjanmerkeillä.

  16. Pirkko sanoo:

    Aidan molemmilla puolilla keikkuja on mielestäni elämänosaaja. Miksi muka pitäisi aina valita puoli, miksi tehdä vain yksi asia kerrallaan, miksi katsoa vain yhteen suuntaan? Tottakai tässä hetkessä eläminen on taito, mutta ei se voi onnistua sokkona. Aikaperspektiivi, varsinkin eteenpäin, auttaa olemaan täydemmin tässä. Näin luulen.

  17. Mei sanoo:

    Kuulostaa tutulta. Diplomaatti-puoleni tuntuu välillä vaan hampaattomalta mielistelijältä. Ärsyttävää yrittää aina nähdä kaikessa peilin molemmille puolille.
    -Vaikka toisaalta olen joistakin asioista jyrkästikin omaa mieltä. Ja katsos kun nytkin piti ängetä se toisaalta tähän!

  18. Violet sanoo:

    katriina; minä taas olen huomannut että ”iän myötä” olen tullut joissakin asioissa huomattavasti entistä mustavalkoisemmaksi. Ehkä minusta tulee suorastaan kitkerä, joustamaton vanha akka vielä.

    meri; juuri noin! Kalenteri sisustetaan jo hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta. Onneksi sinulla on se Claudia.

    Pirkko; Aika kivasti sanottu. Kiitos.

    Mei: toisaalta -ajattelu on sitkeässä. Tiedän kyllä.

  19. cista sanoo:

    Ihana tuo vika auringonkukka kuva. Kuollut, kuiva, ruskea. Nuo unijutut kuullostavat tutulta. En halua illalla sänkyyn, siellä kun näkee enempi painajaisia kuin torkkuessa sohvalla.Viimeksi kammottavat kissat intiassa.Tosi outoa.

  20. mikko sanoo:

    SUPERKAUNIS tuo kuvasarja. kyllä!

  21. Violet sanoo:

    cista; aion hautoa noita kuolleita vielä pitkään. Sitten lopulta otan siemenet ensi vuotta varten.

    mikko; kiitos Mikko sanoistasi! ilahduin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s