Pause


Täysin pysähtynyt tunnelma.
Ei liity erityisesti mihinkään, vaikuttaa kaikkeen. En syytä säätä, en muuta. Pause -nappula vain tuntuu jääneen päälle mutta silti pitää mennä. Siinähän se, ristiriita.

(Sitäpaitsi ärsyttää tällaiset kirjoitukset. Jos lukisin omaa blogiani lopettaisin sen takuulla.)

20 comments on “Pause

  1. ei me niin herkässä olla ;)

  2. Violet sanoo:

    eilen jne; mutta mää oon. Tympii koko maailmankaikkeus ja se että pitää siitä täällä kiukutella.

  3. eve sanoo:

    Minä lopettaisin lukemisen, jos koskaan ei kiukuttaisi.

  4. Mei sanoo:

    Oi, mä tiedän. (Viimeiseen lauseeseen sisältyy niin paljon, en mäkään jaksa kiukuttelua mutta jaksan kuitenkin kiukutellakin ja ihanaa, että sinäkin välillä!)

  5. Pandice sanoo:

    Joskus täytyy olla sitä pauseakin, että jaksaa play-tilaa. Enkä näin vähällä meinannut liueta ;)

  6. Liivia sanoo:

    Mä olen täällä niin aivokuollut, että on jotenkin mukava lukea tälläistä tekstiä. Ja pausen jälkeen tulee yleensä aina jotain hyvää.

  7. minjo sanoo:

    Tuttu tunne joskus täälläkin. Silloin mulla on sisältä asti niin tympääntynyt olo, että tekisi mieli vain valittaa tai kiukutella, parhaiten molempia yhtä aikaa… Pää muuttuu niin tyhjäksi, ettei keksi mitään positiivista, eikä edes viitsi ajatella, niin että keksisi. Sitten se menee vain yhtäkkiä ohi ja on taas tavallinen olo. Joku kerran sanoi, että tunteita kannattaa ajatella buddhalaisesti, niin, että kutsuu ne vaan joskus kylään. En ole vähääkään itämaisiin filosofiohin kallellaan, mutta se oli minusta hauska ajatus. Mitäs sitä aina vatvomaan, kun voisi tietoisestikin painaa pausea… Tosin sun pause taitaa olla nyt eri tyyppinen kuin toivottu pause, mikä siihen ajatukseen sisältyi. Eli taas niinkuin hiukan vierestä. Ihanat kuvat otit pausesta huolimatta, tai ehkä sen motivoimana?

  8. junika sanoo:

    No älä?
    Olen itsekin valitellut blogissani, että tämä vuosi ei oikein tunnu millään käynnistyvän. Tai minä tässä vuodessa.

    Pause on hyvinkin kuvaava fiilis siihen.

    Sitäpaitsi sait näin monta vastaustakin!

  9. pikkujutut sanoo:

    Sain kunnon mahataudin eilen ja sanoinkin miehelle, että tässä voidaan yhtä hyvin niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Onneksi jo nyt helpottaa molemmat olotilat.Tuo Minjon ajatus on muuten tosi loistava.Täytyy ottaa käyttöön.

  10. Kirsi sanoo:

    Näitä tulee aina välillä. Tuttu tunne meille kaikille. Siksi tuskin kukaan lopettaa lukemista tähän, ei edes toiseen tällaiseen. Jatkuva jaksaminen, touhuaminen riivatun lailla, se vasta pistäisi epäilyttämään, ja toisaalta epäilemään omaa kelvollisuuttaan ihmisenä… ;)

  11. Liina sanoo:

    Pause aina silloin tällöin todistaa, että on ajatteleva ihminen, joka tarvitsee välillä olemistauon. Ne, jotka aina vaan mennä porhaltavat yltiömäisen energisinä, ovat jotenkin pelottavia vimmaisuudessaan.

  12. Martta sanoo:

    Mulla oli koko viime kuu pausella, hyvä että mihinkään liikahdin -tai mitään itsessä liikahti. Tosin sitä ennen olinkin varmaan jollain fast forwardilla, hyvä että itse pysyi perässä omissa kuvioissa. No, nyt oon taas puuhaa ja aika kivaa sellaista, pausen jälkeen aktivoitumisessakin on jotain uutta.

  13. Violet sanoo:

    eve: heh, näkökulma kyllä tuokin!

    Mei: juu eikä mulla sellaista ajatusta ole koskaan ollutkaan ettei sitä ”saisi” kirjoittaa pahasta olostaan mutta aika tyhjiksi nämä kyllä jää. Onneksi kuitenkin kommenttilaatikossa tapahtuu. Hyvällä säkällä saa uuden ajatuksen eikä huomaa pausea enää ollenkaan!

    Pandice: samaa mieltä, paitsi että tässâ on vaikeutena se että pää ja mieli on pausella mutta on pakko vetää pÄivän ohjelma läpi. Tulimme taas sairaalasta, kaupan kautta, huoh. Normaalia elämää tietysti, olen vaan tottunut niin vähiin tapahtumiin.

    Liivia: olenkin miettinyt miten sun uusi työ on alkanut…kaikkea hyvää sinne myös!

    minjo: mun pause -tilaani kuvastaa se että huomasin vasta äsken että ottamani kuvat ovat mustavalkoisia!
    Kamera oli noilla säädöillä miehen eilisten kokeilujen jäljiltä.
    Teen asioita enkä edes näe mitä, ohhoh…
    junika: sulla on ollut vuodenvaihteen molemmin puolin monta mielenkiintoista kirjoitusta. En ole saanut sanottua mitään, ikävä kyllä.

    pikkujutut: tuskin tarvii edes sanoa mutta sanon kuitenkin: mun selkä on romuna ja silmä oireilee taas.

    Kirsi: no en tosissani uskokaan…vähän jotain ironiaa yritin raapia kasaan.

    Liina: luulempa että ainakin tämänkertainen pause -olo johtuu nimenomaan siitä etten tee juuri mitään. Tarkoitan nyt mitään omia juttujani. Minulle on luontaista tehdâ ”koko ajan jotain”, niin ärsyttävää kun se taitaa ollakin. Nyt en ole voinut oikein keskittyä mihinkään, en ole saanut aloitetuksi, tunnen taas etten ”osaa mitään”.
    Tiedän että tämä menee ohitse, aina on mennyt.

  14. Vuorovettä sanoo:

    Minulla on pause aina ennen purkausta. Se on siis välttämätöntä, vaikkei aina niin mieluisaa, pelkään että se jää päälle. Sitten taas ihmettelee, kun virtaa. Ehtii aina unohtaa, että näin tämä vain menee. Minulla hormonit tekevät tätä, samoin stressi — tai hormoneihin sekin kai vaikuttaa.

    Tuo koivu on luuranko ja ranka, paljas. Kohta saa vihreät vaatteet sekin. Kaunis noinkin.

  15. Henna sanoo:

    Saikahin otsikon luettuani etta ”no nyt se alko jollekin blogitauolle!” Onneksi et.
    Henna

  16. Kirjailijatar sanoo:

    Ihminen kuule tarvitse välillä pausea. mulla se on aika usein päällä. Sitten se rupeaa ärsyttämään ja tapahtuu rytinällä. Että pausaile vaan rauhassa :) Eikä niin vähästä hätkähdetä.

  17. Violet sanoo:

    Vuorovettä: kiitos samoin, minulla myös. Muistelen että tästä on ollut puhetta ennenkin. Pauseni ovat aina lyhyitä mutta herkÄsti tunnistettavia ja lamauttavia.
    Vihreät vaatteet ovat päällä ennen kuin huomaakaan.

    Henna: sellaiseen minusta ei olisi!

    Kirjailijatar: totta kai tarvitsee. Mun elämässäni vaan on niin vähän mitään tapahtumia että toisinaan mietin johtuvatko nämä saamatomuuskohtaukset nimenomaan siitä…kun on ”liikaa aikaa” huomata kaikenlaista.

  18. maare sanoo:

    Pause se on kuitenkin tyhjää parempi! Nimim. FF >>

  19. Herranterttu sanoo:

    Se on tää tammikuu…. Kun tästä päästään, niin johan alkaa elämä sujua.Ainakin minulla ja joka ikinen vuosi.

  20. Violet sanoo:

    Maare: ai sullon nyt semmoset ajat!

    Herranterttu: kyllä sillä on ainakin osansa asiassa, tiedän.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s