Tunnustelen

Minua on pyydetty tunnustamaan seitsemän asiaa. Vai oliko se tunnustelemaan?
Siinä tuli jo kaksi. (1. Halon mieluusti hiuksia, vääntelen sanoja, ajatuksia ja lauseita ja 2. Tunnustelen mieluusti. Näen paremmin kun saan ”katsoa omasta kädestä”.)
3. Minulla on vain yhden mallisia alushousuja ja se malli on aikalailla suorakaiteen muotoinen. Jotkut kutsuvat sellaisia boxsereiksi. Toiset mummokalsareiksi. Omani ovat mustia jos se yhtään auttaa.
4. En tajua mitä hienoa on sormisuolassa. Ainakaan en tajua sen tyhmää nimitystä.
5. Vanhana (alkaen 86 vuoden iästä) aion sanoa useasti ”että piti tämäkin nähdä”. Aion myös keikkua kiivaasti tuolissa (mutten keinus-) ja heristää nyrkkiä. Ne ovat nyt jo aika ryhmyiset mikä onkin hyvä kun ottaa huomioon miten paljon aion niitä vielä heristellä.
6. Kolhin, naarmutan ja poltan käsiäni jatkuvasti. Vahingossa. Liittyy silittämiseen, uuniasioihin ja ylipäätään tekemiseen. Mieheni väittää ettei tunne muita yhtä koheleita. Minulla on aina rupi vähintään yhdessä paikassa ja arpia siellä täällä. Niin ja rupi on piru on tarkemmin katsoo (vrt. kohta 1.)
7. Kyllä minä vielä niille näytän.

33 comments on “Tunnustelen

  1. mp sanoo:

    Viitoskohta on ihan paras! Olet kerrassaan mainio.

  2. nuttula sanoo:

    Minäkään en yhtään tajua sormisuolan hienoutta! Mutta on tietysti monia muitakin asioita, mitä en tajua. Heheh, ja sormet on kolhuilla, aina. Veitset on niitä pahimpia…

  3. Maijja sanoo:

    Näitä on aina kiva lukea, tacktack. Meissä on paljon samaa. Sanotaanko näin, että nämä seitsemän esimerkiksi. (paitsi 3, muutakin löytyy, mutta eriasia muistanko päälle asti ulottaa niiden olemassaoloa)

  4. Ilse sanoo:

    Jee! Hyvä!

    Meinasin puhua alushousuista minäkin, mutta olen liian kaino. :) Ja sormisuola epäilyttää minuakin, jotenkin ajattelen bakteereja aina.

    Ja viitoskohta on hykerryttävä. Ihanaa, että vanhuus alkaa vasta noin vanhana. On tässä vielä aikaa ennen kuin heristelyikä alkaa.

  5. maijanmaja sanoo:

    Nonni. Sulta tuli kyllä semmonen seitsemän kohdan lista että oksat pois! Samalla kannalla olen mitä tulee alushousuihin, sormisuolaan ja käsien kolhimiseen. Tosin nyt on kädet halki ja haavoilla jo pelkästään kuivuuden takia. Tummeli on loppu..

  6. Sissi sanoo:

    Ahhahhahaa, mäkin aion heristellä nyrkkiä. Tosin teen sitä välillä jo nyt, vaikka kahdenksaankymppiin on vielä aikaa.

  7. Clarissa sanoo:

    Tää oli just sitä, mitä oon odottanut näiltä tunnustuksilta. Huomenna tulen lukemaan uudestaan, ei tämä mikään kertakäyttöjuttu ollut. Paras oli tuo tuolissa keinuminen!

  8. Liivia sanoo:

    Minä olen käyttänyt jo viisi vuotta JOKA PÄIVÄ sormisuolaa, en osaisi enää olla ilman. Pakkaan sitä jopa matkoille mukaan. Nimi on vähän tyhmä joo, mutta kun sitä pannaan sormin eikä sirottimesta tai myllystä…laitan sitä salaattiin.

    Seiska oli paras:D

  9. Liina sanoo:

    Jaahas. Olen 41-vuotias ja käytän jos en päivittäin niin viikottain tuota ”että piti tämäkin nähdä”- kommenttia. Olen synnynnäinen täti/mummo/matami ja se alkaa nousta pintaa nuoruuden hömpöttelyjen haihtuessa.

    Tuo sanojen ja lauseiden vääntely ja kääntely on tuttua myöskin, kielen kanssa pelailu.

    Ja käyttääkö joku muita, kuin mukavia mustia suorakaidepöksyjä???

  10. Violet sanoo:

    mp; tulee paineita. Kun tietäisitten miten anti-mainio oikeasti olen.

    nuttula; veitset, niin veitset. Ovat pahoja mutta kaikki muukin käy. Purkinavaajallakin saa aikaan melkein mitä vain.

    Maijja; mutta hei sittenhän kaikki 7 on samaa koska on mullakin laatikossa muita!

    Ilse; kyllä mää vielä alusasuista osaan puhua kun oikein pinnistän. Ja kalsariasioitahan ihmiset kuitenkin vaan kyttää vaikka muuta väittävät. Kyllä, vanhuuden virallinen alkamispäivä on kohdallani 29.8.2053.
    Kyllä silloin nyrkki heiluu!

    maijanmaja; sain äidiltä Eight Hour Creamia kun se haisee hänestä karsealta ja niin se kyllä haiseekin mutta olen sillä jo monet ihovammat korjannut.
    Mutta Tummelissa on tietysti se muistopuoli….Ahvenanmaa, kummitätini laiturin nokassa ja Tummelipurkki siinä vieressä…ihana seitkytluku.

    Sissi; Kaikki nyrkinheristäjät – UNITE!

    Clarissa; meinaakko kahteen kertaan lukee? ”Että piti tämäkin nähdä”;-)

    Liivia; käytänköhän määkin tietämättäni???;-0
    Panen usein tomaatin päälle suolaa mutta ei, ei se kyllä sormisuolaa ole kun kerran sitä myllystä vetelen. Uusin hurvitukseni on Himalajan suola. Taidan nyt olla muotiaallon harjalla!

    Liina; Musta on hauska päivitellä. Teen sen kyllä toistaiseksi leikilläni. Tykkään sanoa myös: Miten tässä näin kävi…tai…että piti näin käydä.

    Suorakaidepöksyissä on yksi tärkeä juttu joka pitää olla: sauma takana eli persuksissa. Takaa istuvuuden ja sen etteivät kalsarit näy vaatteiden alta.

  11. Pandice sanoo:

    Hengästyttävän hauska postaus :D
    Mun kalsarieni täytyy nousta vatsan päälle, ei muita vaatimuksia.

  12. Violet sanoo:

    Pandice; no totta kai täytyy! Ei ihan napaa tarvi peittää mutta kuitenkin.Mutta toisinaan (kun vaikka farkut ovat aika matalat) on mukavaa etteivät kalsarit ole kovin nousukkaat….

  13. Maijja sanoo:

    Paljonko olet pitkä? Minulla on joku tuntuma, että siinä yhtenemme myös. Mikähän kaikki muu, no, en asu siellä eikä ole tuota perhettä, en juuri osaa ruotsia (vaikka yritin tuossa aiemmassa vähän hämätä!). Ehkä samuutta pitäisi hyödyntää, perustaa vaikka bändi…

    Hehe, heräsin aika vasta, ja sen huomaa.

  14. Niina sanoo:

    Hykertelin listallesi ja näille kommenteille..kyllä sinulla vaan on sana hallussa! :) Ja seitsemäs kohta kiteyttää kyllä kaiken!

  15. Violet sanoo:

    Maijja; olen 174 cm.Jaa bändi? Joo mut mää en tuu jos en saa olla laulaja! Mää osaan hyvin sellasen että pidetään mikkitelineestä kiinni ja sitten kallistetaan mikkiä lähemmäs ja sitten taas kauemmas ja siihen mikkiin HUUDETAAN ja sitten lopuksi heittäydyn yleisön päälle.
    Mukana?

    Niina; Kai sääkin näytät niille?
    Toi on mun voimalauseeni. Aina on niiitä joille vielä pitää näyttää;-)

  16. Clarissa sanoo:

    Ei ollut juttu eilisestä haalistunut!

  17. Pirkko sanoo:

    Hienoudesta en tiedä. mutta sormisuola (pöhkö nimi) on siitä hyvä, että sitä tarvitsee vähemmän kuin tavallista, mutta silti tuntuu, että sitä on enemmän, näin varsinkin salaateissa.
    ja siellähän se Junghans, omani taitaa olla sen pikkuserkku.

  18. Violet sanoo:

    Clarissa; mun ei sitten kai tänään tarvitse kirjoittaa yhtään mitään???

    Pirkko; onkohan siis kyseessä sama asia jonka nimi mulle on fleur du sel?…Alan aavistella että olen morkannut vain nimeä. Niin ja tietysti sitä että musta on pöhköä kun joku juttu on yhtäkkiä kaikkialla. (tai siltä tuntuu)

    Siellä Junghans, kyllä! TErkut sukulaiselle.

  19. Pirkko sanoo:

    Justiinsa se. Omaani en kyllä vetele myllystä.

  20. Violet sanoo:

    Pirkko; puhutaan ny vielä hiukan suolaisia; en minäkään, sitä on pussissa. Se mikä tulee myllystä (tai oikeasstaan purkista jonka suussa on ”mylly”) on Himalajan suolaa. Vaaleanpunaista, suurirakeista. Kaunista. Häpeäkseni tunnustan että ostin sen vain siksi mutta on se kyllä hyvääkin.

  21. Suameks voi sormisuala kuulostaa kummalta :)

  22. Nimetön sanoo:

    Sormisuola on minullekin juuri fleur du sel! Himalajan suolaa on meillä myös, mutta käytän sitä vain pastaveteen.

  23. Liivia sanoo:

    Sormisuola on mullekin nimenomaan fleur du sel! Himalajan suolaa pistän vain pastaveteen, muuten suosin mieluummin suoolankukkasia sormilla purkista laitettuna.

  24. Liivia sanoo:

    Jassoo tuli ny sitten kahdesti.

  25. Matroskin sanoo:

    Sormisuolahan on ihanaa. Lapsemme haluaisivat hienontaa paljon suolaa sormien välissä lautasilleen, kun se on niin kivaa. Maistuukin paljon paremmalle kuin sirotesuola. Minusta nykyajan elämä on niin tietokoneistettua, että kaikki jännittävät kosketusaistimukset ovat tervetulleita.

  26. Maijja sanoo:

    Joo siis sellaista suoraan kuuluisaksi -menoa ehdottomasti, yleisöön hyppimistä ja muuta. Mutta parisen senttiä jään sinusta vajaaksi.

  27. Violet sanoo:

    Hannele; no vähän …

    Liivia; ool rait.

    Matroskin; ”suolaa suolaa, enemmän suolaa”…muistatko tuota?

    Maijja; ei se haittaa josset muuten oo kovin vajaa!

  28. vilijonkka sanoo:

    Olet mielestäni jo näyttänyt! Monesti.

  29. pia sanoo:

    komppaan vilijonkkaa ja olen kateellinen kalsareista. minun maatalonemantakroppaan ei sovi poikamaiset vetimet. suolaan taalla pitaa laittaa riisia jotta ei paakkuunnu kosteudessa.

  30. Violet sanoo:

    Vilijonkka; mut kun ei ne näe!

    Pia; meillä riittää vain suola riisiin, toistaiseksi, vaikka kosteaa on täälläkin;-)

  31. Anioni sanoo:

    Olipas hauskoja :) Mä kans niin olen just tuollainen vanhana, että heristän nyrkkiä, ja sitten nuoremmat sanoo, että älä ny viitti olla niin äkäinen (on minulle noin sanottu jo nytkin ;)).

    Mun äiti polttaa käsiään kans uunissa tms. Että tunnen siis ihmisen, jolla on aina jotain polttomerkkejä ja rupia, et ole ainoa ;)

  32. Riikka sanoo:

    Ihhihi, vitonen on hyvä! Mut ei kai ny noin vanhaks tarvi odottaa että saa nyrkkiä heristellä? Samanlaisia suorakaidealkkareita mullakin, niitä muutes kai sanotaan hipstereiksi….?

  33. Minä olen ajatellut vähän samanlaista vanhuutta näillä eroilla:

    Istun tuossa kivirappusillani etuoven ulko-ovi auki ja kommentoin ohikulkevia. Huutelen hävyttömiä. Välillä rakastettavia. Tarjoan lapsille pullaa. Olen vanha tuuliviiri, josta ei koskaan tiedä millä tuulella tänään olen.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s