Myötä- ja (varsinkin) vastamäessä

Keskustelu tässä yhtenä iltana, alkoi siitä kun tv:ssä oli elämänsä suunnan jollakin tapaa muuttaneita ihmisiä:

Mies:…kohta olen jo 40 ja aina vaan samassa työssä!
Minä: millaisessa työssä sitten haluaisit olla?
Mies: en tiedä, varmaan tällaisessa.
Minä: no sittenhän olet onnekas! Ajattele niin että minä sen sijaan olen ollut monta vuotta jo 40 eikä työstä ole tietoakaan. Edes tyhmästä.
Mies: niin joo…

Hän oli niin huojentuneen näköinen saamastaan vertaistuesta että päätin heti aloittaa tv-ohjelman jossa autan vieraaksi tulleita ongelmaisia. Katson niitä silmiin, otan ehkä kädestä ja ennen kaikkea sanon ymmärrän, ymmärrän…olen käynyt läpi kaiken tuon (vaikken olisikaan).

PS. ”Hääkuvassa” minä ja tuntematon vuosien takaa. Temps perdu on syyllinen!

11 comments on “Myötä- ja (varsinkin) vastamäessä

  1. vilijonkka sanoo:

    Hahaa, läheltä liippaava keskustelu meillä eilen. Minä: ”Voisiko ajatella asuvansa Suomessa tavallaan expatina pari vuotta, ettei edes yrittäisi sitoutua liiaksi?” Mies: ”Mietin enemmänkin mitä haluaisin seuraavaksi tehdä.” Minä: ”Niin, siitä kai se alkaa, yritä keksiä!” Mies ei sanonut enää mitään. Ehkä hän jonain päivänä keksii mitä haluaa tehdä isona ja minä taas missä haluan olla isona. Itse en edes uskalla haaveilla työstä. Jonkin tv-psykologin tapaaminen ei varmaan tekisi pahaa..

  2. Liivia sanoo:

    Kattelinkin, että kuvassa sinä, mutta jotenkin….niinkuin irvikuva sinusta. Mutta syyhän selvis:D

    Työstä en ny jaksa puhua….

  3. Tiina sanoo:

    Minä olen nopeasti kyllästyvää sorttia. Nyt reilut kaksi vuotta nykyistä työtä tehneenä ajattelen jo alanvaihtoa. Työpaikassani ja -tehtävissä ei oikeasti ole mitään vikaa. Ennemminkin tämä on unelmatyöpaikkani ainakin tällä alalla. Minä vain haluaisin välillä tehdä jotain muuta. Pohjimmiltani pelkään kuitenkin, että vaihtamalla pahenee, ei parane. Joten katselen ainakin muutaman vuoden vielä… Ehkä tulen sinun tv-ohjelmaasi vieraaksi.

  4. Nina sanoo:

    Voi hyvä tavaton mikä kuva!
    Minä taas olen kiinnostunut niin monesta alasta että en oikein tiedä mihin seuraavaksi tarttua tai minne suunnata energiaani. Argh!

  5. Sissi sanoo:

    Hih, tuota kuvajuttua pitää kyllä kokeilla.

    Minä en pahemmin suunnittele, vaan otan vastaan mitä tulee. Tietysti olen, jos en kateellinen, niin hieman hämilläni kun ihmiset kertovat halunneensa lääkäriksi/opettajaksi/hevostenhoitajaksi tms ihan pienestä pitäen. Miksei mulle koskaan tullut moista halua? Tai halusinhan mä, olla prinsessa. Kruunun sijaan sain pipon, mutta lämmittääpä enemmän kuin mikään kulta ja kimallus täällä maaseudun tuulissa.

  6. eve sanoo:

    Hahaa! Jotenkin pelottava morsmaikku! Pakko oli leikkiä itsekin. :D

  7. Riikka sanoo:

    Huh vähän aikaa jo ihmettelin että mikä ihme kuva! Että onko tuossa joku sinun isoisoäitisi ja niin samannäköinen:)

  8. Anne sanoo:

    Tuosta hääkuvasta tuli mieleen että meillä lähellä joulun aikaan purettiin vanha talo
    niin että kaivinkoneet oli hajottaneet kaiken maan tasalle. Tuon kaiken ympärillä oli verkkoaita ja aidan kulmaan oli ripustettu tosi vanha hääkuva raameissa…se oli jäänyt jäljelle ja säilynyt…se roikkui siinä jotenkin vaikuttavan näköisesti monta viikkoa…ohi kulkiessani se herätti paljon ajatuksia.

  9. Violet sanoo:

    Vilijonkka; mitä tehdä, missä olla. Molemmat ollaan nyt sentään aika rauhallisia siinä mielessä että täällä on ihan hyvä olla.

    Liivia; no onhan se aika erikoinen kuva;-)
    Ei tarvi puhua työstä!

    Tiina: kun mies otti esille sen ”kohta 40 ja aina vaan samassa työssä” niin muistutin että ellei hän ole huomannut hän on tehnyt sitä samaa nyt kolmessa eri maassa, kahdella eri työnantajalla. Ettei nyt ihan samaa kuitenkaan.
    Jotenkin hän on kyllä vaihtelunhaluinen mutta samaan aikaan hyvin varman päälle pelaava. Ehkä se on huono yhdistelmä.

    Nina; minustakin tuli aika tavaton kuva…pelottaa hiukan.

    Sissi; en minäkään ole koskaan halunnut miksikään tulla. Siksen kai olekaan. En ole TARPEEKSI tai oikeasti halunnut.

    eve; itteenikin alkoi kylmätä kun näin tuloksen!

    Riikka; kokeilin paria muutakin mutta sitten aattelin että…jos nyt riittäis jo.

    Anne; oho. Juu, mielenkiintoinen asia. Kuva aidan kulmassa roikkumassa. Alan nähdä kuvia.

  10. Nova sanoo:

    Ajauduin sun sivuille nyt ekaa kertaa ja täytyy sanoa että mielenkiitoisia juttuja tunnut touhuavan täällä nettimaailmassa. Mua naurattaa toi kuva ihan hulluna. En tiiä miks. Oon nyt palannut katsomaan sitä muutaman kerran (viiden minuutin sisällä) ja aina mua vaan alkaa naurattaa hillittömästi. Sehän on kai ihan hyvä? :)

  11. Violet sanoo:

    Nova; naura vaan, on se minustakin aika naurettava. ”Minä” olen kuin lukuisat kauneusleikkaukset läpikäynyt ja ”sulhanen” on vähän sen näköinen etttä mihin tuli lupauduttua.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s