Muutos




Odotin sadetta eilen. Illalla lintujen lentäminen muuttui, tuli toinen valo.

Kun olin pieni joku sanoi että ukkonen on sitä että taivaalla ajellaan raskailla kärryillä joissa on kiviset pyörät. Istuin terassilla siinä toisessa valossa ja kuuntelin miten kärryt ajoivat yli maiseman, kumu siirtyi kattojen yllä ja oli yhtäkkiä siellä missä äsken ei ollut mutta pisaraakaan ei tipautettu päälleni.

Kivipyöräiset kärryt jyräsivät pitkin iltaa, yötä, tuli sade rankka joka vei hämähäkit ja muut, terassilla kaatui kaikki mikä kaatua voi, minä makasin jo valmiiksi ja vain kuuntelin, luulin etten koskaan voisi saada metelissä unta mutta heräsinkin siihen että oli niin hiljaista – ja raikasta.

9 comments on “Muutos

  1. Kirsi Ruonala sanoo:

    Minulle edesmennyt kummisetäni sanoi aina kun olin pieni, että ”Ukkojumala siellä ajaa puisilla kärryillä kiviä”….minä nyt siis 47 v(=:

    Helteisin terveisin Suomesta, taitaa kohta ajella täällä meilläkin samat kärryt(=:

    -Kirsi-

  2. Suklaasydän sanoo:

    Minä kuulin eilen muutaman jyrähdyksen ja aamulla tuli kaksi tippaa vettä. Siinä se. Olin pettynyt, koska pidän ukkosesta ja toivoin sen raikastavan ilmaa ja sen myötä pääseväni eroon kolme päivää kestäneestä päänsärystä.

  3. minjo sanoo:

    Minä ihmettelin myös sitä outoa kellertävää valoa ennen ukkosta! Yritin ottaa valokuvan, muttei onnistunut. Olisi pitänyt kai osata jonkinlainen tekniikka, että sen olisi saanut vangittua. Myöhemmin sain pari kunnon salamaa ikuistettua pikkukameralla videolle. Tuli aika hauskan näköinen filmi, kun oli ihan pilkkopimeää ja yhtäkkiä kaikki oli hetken valoisaa ja palautui taas pilkkopimeäksi. Tänään on ollut minulle sopiva sää, lämmin, muttei enää tukala.

  4. Pilvitarha sanoo:

    Voi tulisipa tännekin ukkonen, sellainen oikein kunnon myräkkä! Muutama viikko sitten oli, mutta saatiin pelkät salamat eikä lainkaan vettä, tuli palokunnalle hommia.

    Olikohan unohtunut ukolta kärryistä vesisaavit.

  5. maria.hyle sanoo:

    Ukkonen ja sade.Niitä kaipaisin juuri nyt. Olisi hyvä mennä lämpimään kesäsateeseen ja tulla märkänä kotiin ja keittää kuumaa teetä ja pujauttaa villasukat jalkoihin.Täällä on sininen taivas joka on kuin peili merelle.Kuvasi on todella kaunis.

  6. Satu sanoo:

    Mahtava, odottava, suorastaan vaativa kuva! Vangitsee pysähtymään.

  7. Kirjailijatar sanoo:

    Tänne olisi sade myös tervetullut. Vaikka viime yönä ripeksi ja ilma kyllä raikastui. Minä muistan monta ukkosta kuin eilisen päivän, ne ovat olleet niin vaikuttavia hetkiä, kun olen yksin jossain katsellut ukkosta. Ja kuunnellut. Ja haistellut. Se on kokonaisvaltainen elämys.

  8. Violet sanoo:

    Kirsi; ollaan melkein saman ikäisiä ja samaan tapaan meitä on opetettu näemmä.

    Suklaasydän; ette voi olla meistä kaukana olette missä päin vaan Belgiaa ja noin erilaista silti! Brysselissä paukkui kunnolla kyllä ja vettä tuli saaviperiaatteella.

    minjo; joo, eikö ollut ihmeellinen keltainen valo! Eilinen sää olikin aivan ihana.

    Pilvitarha; ei ole täydenpalvelun kärryt jos ei ole vesitankit mukana myös!

    Satu; heh;-) Mutta uskotko että olin vähällä pudottaa kameran kadulla tuossa hommassa…

    Kirjailijatar; totta. Pidän siitä hajusta kun kuuma asfaltti saa vettä päälleen.

  9. Liivia sanoo:

    Tykkään valtavasti tuosta omakuvasta!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s