Amsterdam


En vielä alkanutkaan Austereita. Aloin Amsterdamin. Jatkan sitä metrossa aamuisin ja iltaisin vaikka luulin etten osaisi siellä lukea. Pidän Ian McEwanin kirjoista.
Oletko sinä lukenut ja mitä? Mitä tykkäät?

10 comments on “Amsterdam

  1. Mirva sanoo:

    En ole lukenut Austeria, McEwan kuulostaa hämärästi tutulta… Olen lukenut viime vuosina niin paljon kanadalaista kirjallisuutta, että olen tippunut vähän kärryiltä muiden juttujen kanssa. Hiljattain olen kylläkin lukenut pari juttua, joista tosissaan vaikutuin, toinen oli Christopher Nicholsonin The Elephant Keeper ja toinen Chimamanda Ngozi Adichien Puolikas keltaista aurinkoa. Jos et ole lukenut vielä, niin suosittelen!

  2. Pariisin Margarita sanoo:

    Kiitos vinkistä, täytyykin painaa mieleen tuo Amsterdam. Olen lukenut McEwanin Rannalla ja tykkäsin siitä paljon. Viimeksi luin toimittaja Terttu Lensun hersyvän hauskan Mummo vastaan muu maailma. Nyt on menossa Victoria Hislopin The Island, joka kertoo tarinan Kreetan Spinalongan saarelta. Lukeminen on ihanaa! Minulla on ihan orpo olo, jos huomaan junassa unohtaneeni kirjan kotiin.

  3. Lempi Sveitsistä sanoo:

    Olen lukenut ja jotkut kirjat mulle liian ahdistavia. Saturdayn luin vajoamatta ihan hirveään tilaan. Vieraan turva oli kammottava. Hienosti hän kirjoittaa, se on selvä. Mulle vaan…no, liikaa.

    Lempi Sveitsistä

  4. Karusellissa sanoo:

    En ole lukenut Ian McEwania, vaikka varmaan pitäisi – ainakin sen perusteella mitä olen kuullut ja lukenut romaaneistaan sanottavan. Varsinkin Amsterdam vaikuttaa kiehtovalta. Paul Auster sen sijaan on suuri suosikkini. Luin kesällä Sunset Parkin eli hänen uusimpansa. Oli hyvä,vaikka vieläkin enemmän pidin Näkymättömästä eli hänen edellisestä romaanistaan.

    Juuri nyt olen tykästynyt myös Jonathan Franzeniin. Luin Freedomin ja nyt pureskelen edellistä eli Muutoksia (Corrections). Tuossa tuoreimmassa Austerissa ja näissä Franzeneissa on paljon samaa (kasvukertomuksia, sukukronikkaa). Se tuntuu viehättävän minua juuri tällä hetkellä.

  5. Tuija sanoo:

    Olen lukenut vasta Poltteen (Solar), mutta pari muutakin odottaa vuoroaan kirjahyllyssä. Pidin Poltteesta todella paljon, pidin kerronnasta, kierosta huumorista, tarkkanäköisyydestä, monitasoisuudesta, ”totuudellisuudesta”. Hieno kirjailija.

  6. Nimetön sanoo:

    Olen muutaman Ian McEvanin kirjan lukenut ja pidan parhaana mieskirjoittajana talla hetkella. Kirjoitustyyli on jotenkin kova ja samalla hyvin lohdullinen.

    t. Tampereentytto

  7. Tykkään. Olen lukenut ainaski Rannalla ja Lauantai ja hyllyssä oottaa Ikuinen rakkaus.

  8. Linnea sanoo:

    Austerilta luin aikanaan ensimmäisenä Oraakkeliyön. Olin hyvin vaikuttunut. Illuusioiden kirja on myös hyvä, samoin Mr. Vertigo. McEvanilta luin Sovinto -kirja ensimmäisenä ja tykkäsin todella paljon. Tässä mainittu Rannallakin oli hyvä, Amsterdam myös. Ikuinen rakkaus jäi kesken. Se oli kamala! Elokuvan pystyin katsomaan mieheni vieressä sohvalla.

  9. Violet sanoo:

    Mirva: sulla onkin ollut muunlaista lukemista, huomasin blogistasikin. Kiitos suosituksista. Kyllä mää niitä otan vastaan ja joskus niistä tulee ihan tosi osuvia vinkkejä.

    Margarita; musta on nyt surkeaa että olen iltaisin niin väsynyt etten jaksa enää silloin oikein viikolla lukea. Se on ihan tosi harmi.

    Lempi; moni puhuu tuosta ahdistavuudesta Mc Ewaniin liittyen. Usein ajattelen että mikä ”pielessä” kun en aisti ahdistavuutta ollenkaan hänen kirjojaan lukiessani.

    Karuselli; ja kiitos sinullekin vinkistä! Ihan uusi nimi minulle.

    Tuija; minä en ole Poltetta lukenut, ajattelin ostaa suomeksi kun käyn kohta siellä. Mukavaa kun mainitset tuon kieron huumorin. Olen ajatellut samaa mutten oikein ole osannut kuvailla.

    Tampereen tyttö: aika hyvin sanottu.

    eilen tänään huomenna; Hauska kuulla että maistuu sullekin. Noista kolmesta pidin eniten Ikuinen rakkaus -kirjasta.

    Linnea: Tosi, tosi jännä juttu että sinäkin mainitset että Ikuinen rakkaus oli jotenkin liikaa, kamala. Minuun ei kirjat koskaan tee sellaista vaikutusta että pitäisi kamaluuden vuoksi jättää kesken. En kai jotenkin anna niiden tulla niin lähelle – tai sitten olen täysin tunnekylmä tyyppi.

    Mutta nyt kiiinnostuin tuosta elokuvasta. Pitää ottaa selvää, haluan nähdä.

  10. Nimetön sanoo:

    Olen lukenut Sementtipuutarhan, aikoinaan koululaisena ihan tuoreeltaan ja se oli ahdistava, mutta palkitsevaa oli nähdä että näinkin voi kirjoittaa.

    http://www.kp24.fi/uutiset/21579/Ian-McEwan-Sementtipuutarha

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s