Hullu, ihana





Viileni hiukan ja tuli kosteus. Puut ja kasvit tarvitsevat sitä varmasti juuri nyt kun ne muuttavat muotoaa. Minä pidän kevään vesipisaroita täynnä olevasta hengityksestä.

Minä pidän myös symboleista. Joskus tulee se aamu jolloin huomaan viikko sitten ranteeseen solmimani narun kivineen irronneen. Ehkä se makaa silloin poikkihiutuneena patjallani ja silloin tiedän että kesä on menossa pois. Mutta siihen on aikaa.

Löysin pienen pullon jonka sisään on vangittu tämä hullu, ihana vuodenaika.

6 comments on “Hullu, ihana

  1. Helinä sanoo:

    Juuri nyt tarvitsisin apua tuosta pullosta.

  2. Liivia sanoo:

    Mulla on saman ”perheen” tuoksu, mutta se klassikko (tai siis joka ei ole ”kausituoksu”), ja rakastan sitä. Niin paljon, että käytän vain erityishetkinä. Arkena sitten taas ihan toista.
    Tuoksuilla on ihmeellinen vaikutus, ja jotenkin täysin aliarvostettu vaikutus. Hajumuistihan on ihmisen pisin.

  3. Violet sanoo:

    Helinä: tuoksu voi nostaa ”kaiken yläpuolelle”, olen ehdottomasti sitä mieltä.

    Liivia: Tiedän mistä tuoksusta puhut. Se on hyvä mutta ei ”minun”. Minusta on kiva kun joskus huomaa ensin hyvän tuoksun ja sitten sen että se on kantajansa kanssa samaa paria jos noin voi sanoa. Samaa mieltä tuoksuista (eikä pelkästään koske näitä pulloon laitettuja valmistettuja tuoksuja). Minulle esim. Chanel Christalle Eau Verte = Pariisi ihan vain siksi että korkkasin pullon ensi kertaa siellä.

  4. Anne sanoo:

    Minulla kokeilussa näytteessä tuo sinun tuoksusi, se kiinnostaa mutta en ole ihan varma onko se minun. Tuoksuista muistan määrätyt hetket, asiat, matkat….tuoksuja pulloissa joista en välttämättä pidä kovin paljon mutta ne
    liittyy johonkin ja ne tuo mieleeni jotain ja siksi niistä sitten pidänkin.
    Lentokentillä kokeilen aina tuoksuja ja liikaa ja sitten sekoan enkä enää tiedä mikä se olikaan kun nuuhkin myöhemmin. Lentokentällä jokin tuoksu tuntuu ihan erilaiselta kuin sitten onkaan kun sitä myöhemmin kaupassa kokeilen. Miss Dior on sellainen. Kun TaxFree myymälässä sitä ennen lentoa kokeilen se tuntuu aivan ihanalta ja keyvyeltä ja naiselliselta ja kun kotona minulla on se sama pullo niin se on kuin olisi aivan eri tuoksu.
    Pariisita minun piti välttämättä saada Annick Goutal/Rose Splendide tuoksu
    ja myyjä sanoi ettei se ole minun tuoksu ja itsepäisesti vain ostin.
    Mies sanoo se ”haisee” savulta ja minusta se on liian voimakas ja myskinen ja en tykkää….mutta pullo on kaunis ja se tuo mieleeni Pariisin syksyn ja määrätyn hotellin ja pudonneet lehdet……
    Savun tuoksu, poltettujen puiden tuoksu ulkona tuo mieleeni rantasaunan ja lapsuuden lauantain. Sateen tuoksusta tykkään.

  5. Pirkko sanoo:

    Kesän symboli ranteessasi tuntuu ideana tutulta. Minulla on ollut samanlaisia symboleita markkeeraamassa jotain itselleni tärkeää, toistaiseksi kuitenkaan ei vuodenaikaa, vaikka ne tärkeitä ovatkin.

    Tuoksuista se, että tunnen vetoa makeisiin, melkein karamellimaisiin tuoksuihin. Melkein hävettää. suunnittelen aikuistuvani.

  6. auraillumina sanoo:

    Ihana teksti! Kaikki siinä. Hullu ihana vuodenaika, sen vesipisaroita täynnä oleva hengitys, ja sen tuoksu… pullossa tai ilman. Love, love, love it!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s