Aina vaan samaa



Eilinen oli varsinainen perjantai kolmastoista. Siitä ei enempää mutta edelleen mietin miten paljon yhteen päivään voi mahtua.

Kun ihastun johonkin niin muu unohtuu. Viime tiistaina kuulin sattumalta belgialais-australialaisen Gotyen laulaman Somebody I used to know. Kävelin suhteellisen suoraan levykauppaan ja olen siitä asti kuunnellut tuota yhtä kappaletta lukemattomia kertoja päivässä. Ellet vielä tunne (ehkä kaikki tuntevat ja minä olen myöhäisherännäinen?) tätä hurmaavaa nuorta herraa niin klikkaa. Sillä on kauniit vihreät silmät ja ääni kuin nuorella Stingillä tai Peter Gabrielilla. Sellaisesta tädit antaa aina lisäpisteitä.

12 comments on “Aina vaan samaa

  1. maria sanoo:

    Hän on ihana:)
    hyvää viikonvaihdetta sinulle

  2. Kati sanoo:

    Tää täti tykkäsi kanssa. Mukavaa musiikkiviikonloppua :) On aina mukava löytää uutta kuunneltavaa.

  3. Tiina sanoo:

    Tykkään tykkään, ja videosta tuli silloin ensi katselulla heti Peter Gabriel mieleen. Nyt kun sanot, niin äänessä on tosiaan jotain samaa kuin Stingillä…

  4. Anne sanoo:

    Otsikkosi ”aina samaa” tuntui tällä hetkellä niin tutulta….sitten ajattelin piristää uutuudella itseäni ja sinun kautta kun olen löytänyt monta kivaa musiikki kappaletta….nimi ei sanonut yhtään mitään…kuten minulle ei usein…..klikkasin ja kun musiikki plimpatus alkoi niin …haa…siinähän se on minun tämän hetken villitys! Kuulin tuon radiosta viikkoja sitten ja ihastuin noihin ”plim-plim” tahteihin alussa….ja sitten aloin kuunnella ja kuunnella…ja nyt luulin löytäväni jotain uutta mutta kappas vaan se onkin se minkä jo tunnen enkä tiennyt sitä! Olenkos hölmö vähän. Minä olen noissa musiikeissa myös hiukan jälkeen jäänyt…joskus selitän pojalle että olen kuullut jotain uutta ja sen laulun haluiaisn ja hän kertoo että tuohan on vanha juttu.
    Tähän olisi nyt sopiva se sanonta että asioita joita etsii löytyykin ihan läheltä.

  5. Mirva sanoo:

    Hurmaavat kukkakuvat!

    En ollut kuullut Gotyestä aiemmin, mutta ei ehkä ollutkaan niin minun genressäni. Ihan mukavalta kuulosti, semmoiselta sadepäivän rennolta letkeydeltä, vaan levyostoksille ei varmaan tämä täti kuitenkaan ryntää.

  6. Nimetön sanoo:

    Gotye soi radiossa lakkaamatta mutta empä ole aikaisemmin tiennyt hänen nimeään. Nyt tiedän. Kappale on tosiaan hyvä.

    Miia

  7. Tuija sanoo:

    Aika jännä. Minä kuulen korkealta ja kovaa -osuudessa Stingin äänensävyn, mutta Gabrielin lähinnä fraseerauksessa. Tosin siinäkin on ripaus myös Stingiä. Samoin kuin ulkonäössä. Tykkäsin.

    Oletko muuten kuullut Garbielin New Blood- ja Scratch My Back -levyjä? Minä törmäsin niihin syksyllä ja vanha Gabriel-rakkaus heräsi eloon.

  8. Tuija sanoo:

    Garbielin… :-D

  9. Violet sanoo:

    Maria; aika ihana kylllä! Hyvää viikonloppua sinullekin.

    Kati: vaihteeksi todella virkistävää, ihan totta. Minä kun helposti veivaan niitä samoja sieltä jostakin ajalta kun olin hädin tuskin syntynyt.

    Tiina; kuulin jostakin että monet dj:t tykkäävät miksata häntä Stingin ja Policen biisien kanssa.

    Anne; tuttu juttu tuo mitä kuvailet. Että jokin on sillain ilmassa ja sitten saa nimen ja tulee tutuksia jotain ihme reittiä.

    MIrva: aloin miettiä taas sitä että mun olisi täysin mahdotonta vastata kysymykseen että millaista musiikkia kuuntelen:) Alkaisin kiemurrella koska haluaisin vastata tyhjentävästi eikä sellaista oikein voi koska kuuntelen niin yli ja ohi rajojen että jos sanon että kuuntelen tangoa niin se on toki samalla totta mutta ei mitenkään pelkästään totta. Tai jos sanon että kkuuntelen 60- 70- luvun musiikkia niin sekin on samalla aivan totta mutta toisaalta ihan väärin! JA joiltakin artisteilta rrrrrakastan yhtä ainutta biisiä ja toisilta kuuntelen aivan kaiken ja jatkuvasti. (ja nyt aloin jaaritella)

    Miia; no nyt sait nimen myös!

    Tuija: Gabrielin kuulen minäkin vain noin, ja ehkä sitäkin enemmän hän vain ”tulee mieleen” biisistä. Kiva kun tykkäsit. En ole kai kuullut noita em. Gabrielin levyjä. Kiitos vinkistä.

  10. J sanoo:

    Minä ostin kolmastoista perjantaina kirpparilta nuppineulatyynyn, sellaisen metallisesta tölkistä leikatun ja väännetyn kiikkutuolin muotoisen. Kotona huomasin että tekijä oli signeerannut sen päivälleen 37 vuotta sitten 13.4.75
    Tuo Gotye on minullekin tuntematon mutta kylläpä tykästyin , repeatilla olen tuota tänään soittanut. Ja aivan jumalaisen kaunis mies.

  11. Saija sanoo:

    Gotyen löysin radiosta työmatkalla eräänä aamuna jokunen viikko sitten. Pistin autoradion nupin kaakkoon ja työmatka taittui nirvanassa. Meni aika monta päivää, että kuulin laulajan nimenkin. Kaivoin Spotifysta koko levyn heti kotiin päästyäni. Mutta eivät levyn muut kappaleet kolahtaneet samalla lailla. Ensimmäisenä minullekin tulee mieleen Gabriel, Sting vähemmän.

  12. Riikka sanoo:

    Katselin juuri tuon videon tänä aamuan herättyäni, joku kaveri oli linkittänyt sen facebookiin.Eka kertaa kuulin biisin. Minäkin tykkään.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s