Eilen terassilla makuuasennossa, luin Simonen elämästä. Kehnosti kerrottua mutta sen verran hyvä aihe että jatkoin. Jo kuvienkin takia. Sartren silmät ovat harittaneet nuoresta asti, huomaan.

Lauantain päärynäpiirakasta tuli kaunis mutta pahanmakuinen, mitäänsanomaton on paras sana. Eiliset madeleinet onnistuivat hyvin ja loppuivat heti.

5 comments on “

  1. Liivia sanoo:

    Ai sinullakin Beauvoir. Minä olen nyt lukenut kaikki kuusi (kuusikohan niitä oli) hänen omaelämänkerrallistaan. Olen nauttinut niistä aika tavalla ja yllättävästi (nehän ovat usein matkakirjoja!). Tosin joitain jaarittelevempia politiikkapätkiä olen surutta hyppinyt yli.
    Löytyivät kaikki meidän kirjastosta ja olin niiden ensimmäinen lukija. Nyt sitten meneillään paksu elämänkerta Sartresta. Sitten olisi omassa hyllyssä Mandariinejä ja muuta, joihin en ole koskaan tarttunut vaikka ovat siellä kauan olleet. Saas nähdä…minua taitaa kyllä kiinnostaa enemmän tämä suora fakta.

  2. Violet sanoo:

    Liivia; tajusinko oikein että nyt vasta hiljan on tullut käännöksenä ainakin jokin noista ellei useampia? Hieno homma kun kirjastosta saa. Minä käytän divaria mutta näitä kirjoja on sieltä tosi hankala löytää. joko kukaan ei luovu omistaan tai sitten ne napataan heti kun niitä tulee.
    Mulla on ollut hyllyssä vuosikausia Sartren Les Mots, ja ajattelin ottaa sen nyt pois sieltä hyllystä kun katselin uudelleen Les amants du Flore. (kirjoitan siitä lisää, se on aika kiehtova)

  3. Liivia sanoo:

    Nämä Beauvoirin muistelmien useat osat ovat ilmestyneet jo vuosikymmeniä sitten, muttei täällä päin ole näemmä ketään kiinnostaneet, ovat tosiaan ihan pakasta. Siellä kirjaston hyllyssä lymyilleet jo kauan siis.
    Meillä on todella hyvä kirjasto tässä omassa kylässä. Tuntuu aina että kaikkea löytyy mitä tahdon ja siellä odottelevat vain minua. Aivan mahtava elokuvavalikoimakin (vanhoja rankalaisiakin pilvin pimein ym ym) on, meiltä vaan puuttuu se vehje millä katsoa.

  4. Anne sanoo:

    Jos kiinnostaa niin minulla olisi päärynäpiirakan ohje joka tähän asti on maistunut monille…

  5. Violet sanoo:

    Anne; anna tulla vaan. JA kerro sitten millaisia päärynöitä tarvitaan. Luulen että suuri vika oli laadussa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s