2013_04010011

2013_04010008-001

Kun olen yksin yötä kotona pelkään hiukan. Pelkään murtovarkaita jotka tulevat kun nukun vaikka tiedän etteivät he suinkaan aina öisin tule. Nekin jotka täällä kävivät muinoin tulivat keskellä päivää. Pelkään tulipaloa. Nyt hiukan vähemmän, kun alakerrassa ei asu enää ketjupolttajaa eikä vanhaa miestä, jolla itserakennettuja lämmityssysteemeitä ja toisinaan hiukan viskiä päässä. Niin, ja tinneriä kanistereissa. Maalaustöitä varten, sanoi. Eilen katselin tv:stä karmeita uutisia Ranskasta. Monta kuollutta (ja taas lapsia), ihmisiä joiden koti on palanut. Ei se ainakaan auttanut unentuloon.

Nyt on aamu, aurinko paistaa (!) eikä enää voi tulla rosvoja saati tulipaloa. Kumma juttu sekin.

5 comments on “

  1. Lempi Sveitsistä sanoo:

    Hyvä, ettet anna peloille periksi vaan silti jäät yksin yöksi kotiin. Tuo murtovaras homma on kyllä ärsyttävä.

    Me asuttiin aikanaan Bosvoordessa semmosessa pienessä ”rivitalossa”, umpikujan päässä. Talossa pieni piha, jonne ei näköyhteyttä muista taloista ja josta voi käytännössä astua keittiön lasiovesta sisään. Oli siis ihan virallista ovilasia, mutta ei sen rikkominen varmaan kovin kummonen temppu olisi ollut. Kyllä mua aina iltaisin vähän pelotti, etenkin kun naapureissa oli yöllisiä varkaita vieraillutkin. Ei kuitenkaan mitään hälytysjärjestelmää koskaan hommattu. Monilla tutuilla oli semmoset. Jostain syystä mua kammotti ne hälytyslaitteetkin. Se piippaus ulos mennessä ja muistaako koodin oikein. Olin joskus kukankastelijana sellaisissa huusholleissa ja aina pelkäsin, että jotenkin sähellän sen hälytyssysteemin kanssa.

    Onhan teillä kunnolliset palovaroittimet kummassakin kerroksessa? Se helpottaa tuota tulipalopelkoa ainakin mulla. Ja vaikka mutten oon hutilus, niin varottimiin vaihdan aina patterit ajallaan ja muutenkin tarkistan aina välillä, että pelaavat.

    Lempi Sveitsistä

  2. Varla Lee sanoo:

    I love your pictures, and i love to read your blog, it is a way for know Finland that is a wonderful countr, one of my favs.

  3. Violet sanoo:

    Lempi: varottimet on, niitä on ihan joka huoneessa.

    Varla Lee: I rarely have photos or stories from Finland but nice to hear thet you love my pictures anyway!

  4. Paula sanoo:

    Sinä sentään pelkäät tuollaisia ihan todellisia juttuja. Minulla alkaa yksin nukkuessani mielikuvitus lentämään, enkä uskalla ummistaa silmiäni. Varsinkin jos on tullut luettua liian jännää kirjaa liian myöhään. Terve järki ei silloin auta, eikä tietoisuus siitä, että samassa huushollissa nukkuu iso koira. Aamulla pelko on tietysti hävinnyt ja oma vainoharhaisuus lähinnä naurattaa.

  5. Kirjailijatar sanoo:

    Miksiköhän minä en koskaan pelkää vaikka olen yötä yksin kotona. No, sitä ei kyllä järin usein satu, mutta en muista koskaan pelänneeni. Nykyään turvana on koira,muttei sitä aina ole ollut. Ehkä mä olen vaan niin rohkea :)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s