Vain tahroja paperilla (älä siis suutu)

Isoveli palasi eilen kotiin ja näki sen heti. Poissaollessaan vesi oli tullut ikkunasta yhtenä yönä kun taivas repesi sillä aikaa kun nukuimme. Vuosia vanha piirustuksensa on muuttunut tahroiksi paperilla. Se oli kaunis kukka, se oli minunkin suosikkikuvani.

Pikkuveli yritti korjata tilannetta ja teki uuden. Se on kaunis muttei se ole sama. Etenkään isoveljen mielestä.

*

Olen nauttinut tästä kesästä kovin. Pidän siitä kun on lämmintä, kun on kuuma. Alan ruikuttaa säästä jos se estää minua tekemästä jotakin mitä normaalisti teen. Tilanne voisi olla toinen jos olisin vanha, sairas, lihava tai jos minulla olisi pieni vauva. Se oli aivan kauheaa, muistan hyvin. Pariisin karseat, painavat helteet ja minulla pieni, hikisenä sätkivä vauva koko ajan ihossa kiinni. Yöt lähes ilman unta.

15 comments on “Vain tahroja paperilla (älä siis suutu)

  1. maria.hyle sanoo:

    Suru on varmasti iso pojalla .Niin tää lämpö ihanaa ja kamalaa.olen kokoajan huolissani esikoisen pikkuisesta ,ovat Hämeenlinnassa ja 34 eilen mittarissa.Pieni ja äitinsä ,en ole kuullut niin väsyjä naisia vähään aikaan puhelimessa.Olo on kuin unessa joka jatkuu ja toi ilma väreilee niin kuin nuo asfalttimiehet talomme vieressä.merikin on jo liian lämmin.:))

  2. Liivia sanoo:

    Kuuma liimavauvakesä muistui heti mieleen! Se oli kyllä ihana kesä, ja täysin uneton.

    Laitoit sitten päivän biisin. Heti läks pyörimään:)

  3. Pandice sanoo:

    ”…ei niistä asiat miksikään muutu…” Suosikkibiisejäni ehdottomasti. Melankolinen ja samalla eteenpäin puskeva.

    Toivottavasti taiteilija on jo toipunut harmituksesta!

  4. Violet sanoo:

    maria; pienen vauvan kanssa voi olla tukalaa…hyvin muistan…
    meidän työmiehet naapurissa ovat kans joka aamu klo 7 viimeistään hommissa.

    Liivia; minun kesäni ei ollut ihana vaan aivan kamala. Tai en oikein osaa sanoa kun en muista oikein mitään.

    Pandice; hyvin sanottu biisistä, tuollainen se on.
    Taitelija itse on jo toipunut. Mua ottaa vaan niin pannuun kun olin jättänyt kuvan ikkunalaudalle makaamaan. Se oli kehyksessä mutta vettä tuli sen verran että meni lasin alle pilaamaan kaiken.

  5. Mimmi sanoo:

    Minä kestän kuumaa paremmin rannikolla, täällä sisämaassa en ollenkaan. Huomaan, että myös tämä vanha talo ja yksivuotias vaikuttavat, kestän huonommin näiden kanssa. Ehkä kaupungissa on erilaista, en tiedä, mutta en muista kärsineeni helteistä näin pahoin ennen viime kesää ja tätä.

  6. Sissi sanoo:

    Hellyttävää että pikkuveli on yrittänyt korjata tilannetta…

    Edelliseen postaukseen liittyen, vieläkö saan kysyä miten pikkukamerasi käyttäytyy sisätiloissa?

  7. Violet sanoo:

    Mimmi; kyllä mulla aikoinaan se että oli pieniä vauvoja oli ihan karsee yhdistelmä kuuman kanssa. Ei sitq ennen eikä sen jälkeen ole juuri haitannut.

    Sissi; yritti joo, mutta eihän se nyt ole ollenkaan sama…

    Miten sanoisin…tuo kyseinen kamera on kyllä hyvä peli, tosin sen verran vanha etten tiedä onko markkinoillakaan enää.
    Siinä on paljon säätöjä valotukseen liittyen joten se käyttäytyy juuri kuten sen käyttäjä sitä käyttää…eli riippuu kenen käsissä se on.
    Minusta se yltää yllättävänkin hyviin kuviin. Jos sisätiloissa kuvaamisella tarkoitat hämärää, ei luonnonvaloa tarjolla -tilannetta niin olen ihan tyytyväinen tuohon. Ottaen huomioon ettei se ole järjestelmäkamera.

  8. Hymisen ja nyökkään, olen samaa mieltä. Eihän tässä lämpöaallossa muuta jaksakaan! Ja biisikin soi jo päässä.

  9. Nimetön sanoo:

    Niin. Miten lapsi voikin olla sellainen patteri.Mulla ei tosin ole ollut pienenpientä kesävauvaa.Ovat talvella syntyneet.
    Myönnän, että on kuuma, mutta eläisin mielummin koko vuoden näin, kuin koko vuoden 30c pakkasissa.

  10. pia sanoo:

    nyt menee viisasteluksi mutta kun taallapain on kuuma niin laitetaan tuuletin tai ilmastointi paalle.
    onko kattotuulettimet yleistyneet euroopassa?
    siis nyt lahinna mietin belgia-suomi akselia enka etelaa.

  11. Violet sanoo:

    eilen jne: päässä soivat levyt voivat suuri ilo tai melkoinen riesa!

    Nimetön; ja kun pientä joutuu käsittelemään,kanniskelemaan ja kun imettää iho kiinni ihossa…oli se silloin hikistä.

    pia; nyt vasta viisasteluksi meneekin: missä on ”täälläpäin”?

    Ei aavistustakaan vastaukseksi kysymykseesi. Minulla ei sellaiselle ole mitään tarvetta. En kärsi niin paljon kuumasta.

  12. Riikka sanoo:

    Kyllä toi hikinen ja kiukkuinen vauva vähän alkaa tosiaan rassata….vaikka ei meillä ihan vastasyntynyttä enää olekaan mutta syliin pyrkii tuo 9-kuukautinenkin eikä siinäkään ole hyvä. Esikoinen on syntynyt 2006 keväällä ja se kesä oli kokonaan hellettä! Hikistä touhua.

  13. Martta sanoo:

    Voi että helle, mä vaan huokailen kun on niin ihanaa! Sunnuntai-iltana vielä istuin jääpalikkana sateisessa Kapissa ja kärsin siitä kylmän kosteasta kämpästä ja nyt Suomessa. Tosin minä olenkin järvenrannalla, kaupunkiin varmaan tukehtuisin myös.

    Harmi piirustuksen kohtaloa.

  14. Violet sanoo:

    Riikka; lähitalossa huutaa pieni vauva kaiket päivät. Mietin sen äitiä, isää. Voi voi koko perhettä.

    Martta; minustakin on ihanaa. Pelkään vaan pahoin että kaikki muuttuu kunhan loppuviikosta menen Suomeen.
    Miten mun on niin vaikea aina muistaa ettei kaikkialla maapallolla ole kesä nyt!

  15. Miia sanoo:

    Voi harmitus sitä piirustusta :( Mutta hyvä jos taiteilija on jo toipunut =)

    Meillä olis tarvetta tuulettimelle mutta tuntuu, että ne on joka paikasta loppuunmyyty :/

Jätä kommentti